Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Fabuła
Minął rok od pamiętnej Bitwy o Hogwart zakończonej pokonaniem Lorda Voldemorta. Wszystkie horkruksy zostały zniszczone, jednak za ogromną cenę życia wielu osób. Hogwart obrócił się niemal w ruinę, ale na szczęście udało się odbudować zamek, zaś od kiedy na czele szkoły stanęła Minerwa McGonagall życie młodych adeptów magii wróciło do normalności. Wciąż nie można jednak powiedzieć, że nastały spokojne czasy. Obecny minister Kingsley Shacklebolt zmaga się z silną konkurencją, która chce przejąć jego stanowisko. Wśród politycznych rywali są zarówno zwolennicy silnych rządów jak i ci, którym nie jest na rękę ponowne zrównanie w prawach czarodziejów czystokrwistych i tych którzy nie mogą się wykazać odpowiednim pochodzeniem. Środowisko śmierciożerców również pozostaje podzielone. Pozbawieni przywódcy zmuszeni są działać na własną rękę dążąc do odzyskania potęgi. Chociaż wśród nich nie brakuje ambitnych jednostek tytuł następcy Czarnego Pana wciąż pozostaje nieobsadzony.Czytaj więcej.

1
2
3
4
Ogłoszenia
► Pilnie poszukujemy nauczycieli Obrony przed Czarną Magią, Zielarstwa, Eliksirów, Numerologii, Starożytnych Run, Quidditcha oraz Historii Magii!
► Ukazał się nowy Prorok Codzienny!

100
100
100
100
W Sieci


Grudzień 1999r.
Pełnia: 21-24.12 (20-23.12)
Pora powitać mróz i zaspy śniegu. Prószyć będzie niemal codziennie. W dzień ok. -3'C, w nocy ok. -8'C.



Poprzedni temat «» Następny temat
Grupy i Zawody
Autor Wiadomość

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3447
Wiek: 28 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 100g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Sob Lip 02, 2016 3:56 pm   Grupy i Zawody
   <Multikonta: Jasmine Gingers


Spis Prefektów Hogwartu - klik
Spis Kadry i Pracowników Hogwartu - klik
Spis Innych Zawodów - klik
Spis Śmierciożerców - klik
Spis Członków Zakonu Feniksa - klik



- Hogwart -


Uczeń - młody czarodziej kształcony w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Podczas Ceremonni Przydziału zostaje przydzielony do jednego z czterech Domów: Gryffindoru, Ravenclawu, Slytherinu bądź Hufflepuffu. Nauka trwa siedem lat. W trakcie edukacji uczniowie podchodzą do dwóch ważnych testów: SUM-ów, pisanych w piątej klasie, sprawdzających wiedzę ucznia, oraz Owutemów – najważniejszych egzaminów na zakończenie nauki. Nad uczniami czuwają Prefekci - uczniowie, którzy swoimi wynikami w nauce oraz zachowaniem zasłużyli na miano „starosty domu”, do którego przynależą. Prefekci konsultowali się z opiekunem swojego Domu, aby przekazywać pozostałym jego członkom niezbędne informacje. Prefektem mógł zostać uczeń rozpoczynający piąty rok nauki w Hogwarcie. Byli także prefekci naczelni, uczniowie ostatnich klas, mający zwierzchność nad pozostałymi prefektami. Prefekci jako jedni z niewielu uczniów wiedzieli, gdzie znajduje się gabinet dyrektora oraz jakie jest do niego hasło. Mogli korzystać również z Łazienki Prefektów, a także dodawać oraz odejmować uczniom maksymalnie 10 punktów za określone zachowania.
Chętni na stanowisko Prefekta muszą być w V klasie i mieć min. 30 postów fabularnych. Prefektów wybiera Administracja.

Profesor - nauczyciel w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Wykłada jeden z przedmiotów obowiązujących w szkole. Nauczyciele podobnie jak uczniowie również mieszkają w zamku, ich gabinety są połączone z prywatnymi pokojami. Mają prawo karać oraz nagradzać uczniów za wzorowe zachowanie tudzież przewinienia oraz za osiągnięcia w nauce, a także mają prawo zadawać im prace domowe i okresowo sprawdzać ich wiedzę za pomocą sprawdzianów i kartkówek. Szczególną funkcję pełnią Opiekunowie Domów czyli czwórka nauczycieli przydzielona do pełnienia pieczy nad określonymi Domami. Ich zadaniem jest przekazywanie podopiecznym najważniejszych informacji, chronienie przed zagrożeniami, udzielanie pomocy i wsparcia oraz nakładanie stosownych kar.
Minimalny wiek Profesora Hogwartu to 24 lata.
Chętni na stanowisko Opiekuna Domu mieć min. 30 postów fabularnych i wykazać się zainteresowaniem sprawami uczniów. Opiekunów Domu wybiera Administracja.

Pracownik Szkoły - oprócz nauczycieli szkoła zatrudnia dodatkowych pracowników, którymi są bibliotekarka, woźny, pielęgniarka i gajowy. Nie mają oni praw podobnych do praw nauczycieli, ale również należy im się szacunek z racji pełnionych funkcji. Pracownikiem szczególnym jest Dyrektor, który zajmuje naczelne stanowisko w Hogwarcie oraz dysponuje szerokimi uprawnieniami i możliwościami kierowania placówką.
Minimalny wiek Pracownika Hogwartu to 24 lata.
Aktualnie stanowisko dyrektora zajmuje: Minerwa McGonagall


- Uniwersytet im. Nicolasa Flamela -


Student - absolwent szkoły magii, który postanowił kontynuować naukę na Uniwersytecie im. Nicolasa Flamela wybierając jeden z siedmiu trzyletnich kierunków, których ukończenie zagwarantuje mu posiadanie odpowiednich kwalifikacji do podjęcia profesjonalnego zawodu.

Profesor - nauczyciel na Uniwersytecie im. Nicolasa Flamela, którego zadaniem jest kształcić przyszłych czarodziejów zajmujących się wykwalifikowanymi specjalnościami. Może uczyć kilku przedmiotów na kilku kierunkach, organizować egzaminy i testy.
Minimalny wiek Profesora Uniwersyteckiego to 26 lat.


- Ministerstwo Magii -


Wizengamot - najwyższy sąd oraz szczególna forma parlamentu w świecie magicznym. Jego siedziba mieści się w gmachu Ministerstwa Magii, większość rozpraw ma miejsce w lochach znajdujących się na najniższych poziomach budynku. Ważnym zadaniem rady jest orzekanie i wydawanie wyroków w sprawach czarodziejów, którzy złamali prawo. Jednak Wizengamot to nie tylko sąd. Jego kompetencje są znacznie bardziej rozległe. Pełni on bowiem rolę parlamentu, rozsądzającego czy dekrety przedstawiane przez kolejnych Ministrów Magii powinny wejść w życie czy nie.
Stanowiska: Sędzia (wymagania: min. 30 lat, nieposzlakowana opinia)

Niewymowny - pracownik Departamentu Tajemnic. Nie może on zdradzić nad czym pracuje, co przechowuje w departamencie i co ów departament zawiera. Odpowiada za ochronę informacji oraz pracę przy obiektach znajdujących się we wszystkich salach wymienionego departamentu

Urząd Wizytacji - zajmuje się przede wszystkim kontrolą w każdym tego słowa znaczeniu. Bada działalność instytucji, przedsiębiorstw, organizacji pod względem zgodności działania z prawem i spełniania wszelkich wymaganych norm. Kontroluje pozostałe wydziały.
Stanowiska: Wizytator, Szef Urzędu Wizytacji

Komisja Zarządzania Animagów - to przed nią stawiają się osoby, które opanowały sztukę animagii. Komisja prowadzi rejestr animagów, ocenia każdą osobę w sposób indywidualny. Jej celem jest wykrywanie i zapobieganie ewentualnym zagrożeniom.
Stanowiska: Członek Komisji, Przewodniczący Komisji

Kwatera Główna Aurorów - siedziba aurorów. Auror to czarodziej zajmujący się łapaniem czarnoksiężników. Kandydaci na aurorów musieli zaliczyć owutemy z obrony przed czarną magią, transmutacji, zaklęć, eliksirów i zielarstwa na ocenę przynajmniej Powyżej Oczekiwań. Następnie pobierali trzyletnią naukę na kierunku Aurorstwo, gdzie przechodzili wiele trudnych testów.
Stanowiska: Auror, Szef Biura Aurorów
    Brygada Uderzeniowa - instytucja podległa Kwaterze Głównej Aurorów. 20-osobowa grupa, którą można porównać do mugolskiej policji. Członkowie brygady mają za zadanie utrzymywanie porządku i interwencje w przypadku łamania prawa czarodziejów. Zwalcza najbardziej niebezpiecznych kryminalistów.
    Stanowiska: Członek Brygady Uderzeniowej (dowódcą jest Szef Biura Aurorów)

Katedra Prawa Czarodziejów - zajmuje się teoretyczną kwestią ścigania przestępców czyli określaniem przestępstw i wykroczeń. W dodatku pełni funkcję legislacyjną odpowiadając za współtworzenie prawa przez wydawanie dekretów i rozporządzeń.
Stanowiska: Pracownik, Legislator (tworzy prawo), Dziekan (funkcja naczelna)

Urząd Niewłaściwego Użycia Czarów - zajmuje się przestrzeganiem właściwego używania czarów m.in. dopilnowuje by niepełnoletni czarodzieje nie używali czarów podczas wakacji oraz by nie używali zaklęć w obecności mugoli.
Stanowiska: Pracownik Urzędu, Szef Urzędu

Służby Administracyjne Wizengamotu - zajmują się administracyjnymi i biurowymi obowiązkami Wizengamotu. Obowiązki osób tu pracujących to m.in. konserwowanie dokumentów sądowych, daty rozprawy, harmonogramów sędziów oraz spisywanie legalnego przeprowadzania procesu i prowadzenie wszelkiej dokumentacji.
Stanowiska: Sekretarz, Sekretarz Naczelny

Biuro Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli - urząd zajmuje się produktami, które po zaczarowaniu trafiają do mugolskich sklepów; usuwa skutki zaklęcia modyfikuje pamięć mugolom, którzy użyli zaczarowanego przedmiotu.
Stanowiska: Pracownik Urzędu, Szef Urzędu

Czarodziejskie Pogotowie Ratunkowe - oddział czarodziejski działający analogicznie do mugolskiego pogotowia ratunkowego. Pogotowie czarodziejskie najczęściej odwraca skutki złego lub niedokładnego zastosowania zaklęć, lub niepoprawnej teleportacji.
Stanowiska: Ratownik, Koordynator (naczelna funkcja)

Kwatera Główna Amnezjatorów - biuro amnezjatorów. Jego członkowie mają za zadanie zmodyfikowanie pamięci mugolom, którzy byli świadkami użycia magii, ale również w przypadkach, gdy mugole dowiedzą się czegoś, co mogłoby zagrażać ujawnieniu się czarodziejskiego świata w jakikolwiek sposób.
Stanowiska: Amnezjator, Szef Biura Amnezjatorów

Komitet Łagodzenia Mugoli - urząd zajmujący się wymyślaniem wymówek dla mugoli, kiedy stanie się coś dziwnego, co mogłoby wydać czarodziejów. Do najczęstszych wytłumaczeń należą: wybuch gazu, pożar lub awaria prądu.
Stanowiska: Członek Komitetu, Szef Komitetu

Urząd Łączności z Goblinami - zajmuje się dbaniem o dobre stosunki pomiędzy goblinami i czarodziejami. Ma na celu dążenie do utrzymywania poprawnych relacji tudzież monitorowania funkcjonowania Banku Gringotta (pełni więc też pewne funkcje kontrolne).
Stanowiska: Pracownik Urzędu, Szef Urzędu

Biuro Klasyfikacji Magicznych Stworzeń - odpowiada za klasyfikację wszystkich magicznych zwierząt, tak by można było poznać jakie stwarzają zagrożenie. Opracowuje dokładne opisy magicznych stworzeń oraz dokonuje nowych wpisów do oficjalnej listy.
Stanowiska: Pracownik Biura, Szef Biura

Urząd Hodowli Eksperymentalnej - prowadzi badania nad nowymi gatunkami magicznych stworzeń oraz możliwościami ich hodowli. Zajmuje się udzielaniem pomocy oraz doradztwa hodowcom, a także wydawaniem zezwoleń na założenie hodowli.
Stanowiska: Pracownik (zadania biurowe), Badacz (zadania w terenie), Szef Urzędu

Urząd Kontaktów Międzyszkolnych - odpowiada za wymianę informacji oraz współpracę między magicznymi szkołami. Tyczy się przede wszystkim Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, Instytutu Magii Durmstrang i Akademii Magii Beauxbatons
Stanowiska: Pracownik Urzędu, Szef Urzędu

Międzynarodowa Komisja Handlu Magicznego - pracownicy tego biura nadzorują i oceniają handel w świecie czarodziejów oraz tworzą międzynarodowe przepisy dotyczące właśnie handlu. Ich celem jest czuwanie nad zrównoważoną gospodarką.
Stanowiska: Członek Komisji, Przewodniczący Komisji

Urząd Praw Czarodziejów - przedstawiciele tego urzędu sprawdzają poprawność prawa ustawionego przez Międzynarodową Konfederację Czarodziejów oraz rozwiązują problemy powstałe w wyniku sprzeczności między prawem brytyjskim a jego odpowiednikiem w innym kraju. Zajmują się dostosowywaniem prawa do międzynarodowych norm.
Stanowiska: Urzędnik, Legislator (tworzy prawo), Szef Urzędu

Biuro Brytyjskiego Przedstawiciela Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów - wybrani przedstawiciele magicznej społeczności, udają się na spotkania z zagranicznymi władzami; są przedstawicielami Anglii na Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów.
Stanowiska: Przedstawiciel, Ambasador (naczelna funkcja)

Urząd Świstoklika - jest odpowiedzialny za zarządzanie użytkowaniem i konserwacją świstoklików. Aby stworzyć świstoklika trzeba uzyskać specjalne pozwolenie właśnie od tego urzędu. Monitoruje też on wykorzystanie zaklęcia tworzącego świstokliki.
Stanowiska: Pracownik, Szef Urzędu

Biuro Główne Sieci Fiuu - zajmuje się regulacją i utrzymaniem sieci Fiuu. Urzędnicy mają prawo do monitorowania jej połączeń oraz do podłączania (po wcześniejszym rozpatrzeniu propozycji danego czarodzieja) sieci Fiuu do np. mugolskiego domu czy innego miejsca.
Stanowiska: Pracownik, Szef Biura

Komisja Kwalifikacji Teleportacji - komisja zajmująca się sprawami teleportacji. To od niej delegowany jest przedstawiciel, który w Hogwarcie odpowiada za lekcje teleportacji. Przed całą Komisją przeprowadzany jest egzamin na zakończenie nauki.
Stanowiska: Członek Komisji, Przewodniczący Komisji

Urząd Patentów Magicznych - zajmuje się magicznymi wynalazkami. Współpracuje z naukowcami, ocenia produkty magiczne pod względem innowacyjności i przydatności, a także bezpieczeństwa i wydaje certyfikaty pozwalające na dopuszczenie ich do użytku.
Stanowiska: Ekspert, Szef Urzędu

Zarząd Ligii Quidditcha - zajmuje się organizowaniem konkursów i meczów quidditcha. Obejmuje w szczególności Brytyjską i Irlandzką Ligę. Odpowiada za koordynację zawodów, bezpieczeństwo, nawiązywanie współpracy w celu rozegrania meczy z innymi Ligami.
Stanowiska: Członek Zarządu, Prezes Zarządu

Minister Magii - odpowiednik mugolskiego premiera; najważniejsza osoba w świecie magii zarządzająca całym ministerstwem. Nie ma zasady z jakiego Departamentu powinien pochodzić Minister. Ma moc wydawania obowiązujących dekretów i rozporządzeń.
Aktualnie: Kingsley Shacklebolt


- Klinika Magicznych Chorób i Urazów Szpitala Świętego Munga -


Uzdrowiciel - czarodziej posiadający potwierdzone dokumentami odpowiednie kwalifikacje, umożliwiające wydawanie opinii lekarskich w zakresie swojej specjalizacji tj. badanie, rozpoznawanie choroby, zapobieganie jej rozwojowi, a także ewentualne rehabilitowanie. Uzdrowiciele noszą żółto-zielone szaty z naszytymi na piersi emblematami przedstawiającymi skrzyżowaną kość z różdżką. Aby zostać uzdrowicielem należało zaliczyć na poziomie co najmniej Powyżej Oczekiwań Okropnie Wyczerpujące Testy Magiczne z następujących przedmiotów szkolnych: obrony przed czarną magią, transmutacją, eliksirów, zaklęć oraz zielarstwa.


- Prorok Codzienny -


Dziennikarz Proroka Codziennego (fabularnie) - osoba zajmująca się pisaniem i redagowaniem artykułów do gazety "Prorok Codzienny". Zwykle są to osoby, które za wszelką cenę starają się znaleźć temat nadający się do stworzenia sensacyjnego artykułu.

Fotograf Proroka Codziennego (fabularnie) - osoba najczęściej ściśle współpracująca z jednym z dziennikarzy, której zadaniem jest uchwycić jak najlepszy moment z relacjonowanego wydarzenia na zdjęciu, by później dołączyć je do artykułu.

Naczelny Redaktor Proroka Codziennego (fabularnie) - osoba nadzorująca pracę dziennikarzy i fotografów, decydująca o ostatecznym kształcie każdego wydania gazety. Współpracuje z Ministerstwem Magii od którego "Prorok Codzienny" jest zależny.


- Quidditch -


Trener drużyny quidditcha - zajmuje się przygotowaniem określonej drużyny quidditcha do rozgrywek, jest mentorem dla członków drużyny, odpowiada za ich trening, a ponadto stanowi wsparcie dla swojego zespołu i motywuje go do osiągnięcia jak najlepszych wyników. Najczęściej jest to były gracz - emerytowany bądź kontuzjowany, co wykluczyło go z rozgrywek.

Zawodowy gracz quidditcha - osoba zajmująca się profesjonalną grą w jednej z zawodowych drużyn quidditcha, która uczestniczy w rozgrywkach ligowych. W każdej drużynie musi być obrońca (pilnujący słupków bramkowych), trójka ścigających (grająca kaflem), dwójka pałkarzy (chroniąca innych zawodników przed tłuczkami), szukający (mający znaleźć i złapać złotego znicza, który kończy mecz), kapitan (dowolny gracz).


- Inne -


Opiekun Smoków - pracownik Londyńskiego Rezerwatu Smoków wyspecjalizowany w kierunku opieki, a także znajomości smoków. Do jego obowiązków należy karmienie smoków, zajmowanie się ich boksami, obserwacja i wykrywanie ewentualnych zagrożeń. Współpracuje z Ministerstwem, a także Rezerwatem Smoków w Rumunii. Ponadto jest wykształcony w ujarzmianiu, wyłapywaniu i sposobach walki z tego typu gadami.

Łamacz klątw - dość niebezpieczny zawód ściśle związany z Bankiem Gringotta. Zadaniem Łamacza Klątw jest zlikwidowanie magicznych przekleństw różnego typu nałożonych na grobowce, skrytki, schowki bądź inne miejsca w celu odzyskania złota dla Banku Gringotta. Wymagana jest wysoka znajomość Numerologii i Starożytnych Run, a także umiejętność obrony przed czarną magią.

Pracownik Banku Gringotta - choć Bank Gringotta jest instytucją zdominowaną przez gobliny to czarodzieje również znajdują w nim pracę na stanowiskach urzędniczych, związanych z rachunkowością bądź ekonomią czy bankowością.

Zielarz - cechuje się dużą znajomością ziół oraz magicznych roślin, specjalizuje się w ziołolecznictwie tradycyjnym, domowym, zdarza się, że pełni funkcję znachora w drobnych przypadkach zajmując się uzdrawianiem.

Barman (Dziurawy Kocioł, Klub Czarny Kot, Pub Pod Trzema Miotłami, Gospoda Pod Świńskim Łbem) - zajmuje się obsługą klientów w lokalach, przygotowywaniem i podawaniem drinków. Powinien cechować się życzliwością i kulturą.


- Grupy -


Śmierciożercy - budząca strach grupa zwolenników Lorda Voldemorta założona ok. 1955 roku. W skład grupy wchodzili zarówno czarodzieje, jak i czarownice, którzy fascynowali się czarną magią i pragnęli oczyszczenia rasy czarodziejów. Ich znakiem rozpoznawczym stał się Mroczny Znak (czaszka opleciona wężem), który Czarny Pan umieszczał zaklęciem na lewym przedramieniu każdego śmierciożercy. Po pokonaniu Lorda Voldemorta większość z nich została wtrącona do Azkabanu, jednak część pozostała na wolności tworząc luźną grupę jednoczącą się w celu wzajemnej ochrony i przetrwania. Chociaż oficjalnie zostali pozbawieni przywódcy nie brakuje wśród nich chętnych by zostać następcą Czarnego Pana i nie tylko osiągnąć potęgę, ale również dokończyć plany swego Mistrza.
Do czasu wyłonienia przywódcy śmierciożerców uczniowie nie mogą starać się o otrzymanie mrocznego znaku. Śmierciożercy mogli być oznaczani mrocznym znakiem do maja 1998r, więc z tego okresu mogą najpóźniej pochodzić świeżo mianowani śmierciożercy.

Szmalcownicy - powołana latem 1997 roku przez Lorda Voldemorta nieformalna organizacja, zajmująca się wyłapywaniem mugolaków oraz zdrajców krwi, której członkowie oczekiwali zapłaty w postaci złota. Szmalcownicy funkcjonowali również wcześniej jako luźna grupa nie posiadająca własnej nazwy zajmująca się nielegalnym handlem, przemytem, czasem wykonywaniem porwań bądź innych przestępstw za sowitą opłatą. Po pokonaniu Lorda Voldemorta, szmalcownicy którym udało się uniknąć Azkabanu powrócili do swego pierwotnego zajęcia.

Zakon Feniksa - tajna organizacja (działająca w tajemnicy również przed Ministerstwem Magii) założona przez Albusa Dumbledore’a, mająca na celu walkę z Lordem Voldemortem oraz jego zwolennikami. Po zwycięstwie nad Lordem Voldemortem działalność Zakonu została zminimalizowana, jednak nie zdecydowano się na rozwiązanie jego działalności. Aktualnym przywódcą Zakonu jest Minerwa McGonagall.
Chętni na dołączenie do Zakonu Feniksa muszą spełnić następujące warunki:
1) nawiązać dobry kontakt z jednym z członków Zakonu Feniksa (może być to postać NPC odgrywana przez MG)
2) wykazać się działalnością na rzecz tropienia i eliminowania śmierciożerców, magicznych przestępców (w tym może być to również odbycie kilku sesji z MG z tym związanych)


 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Współpracujemy z:
Strefa Forumowych RPG

Bleach OtherWorld



Vampire Knight










SnM

















Image and video hosting by TinyPic









Dragon Ball New Generation Reborn



















Dragonst







Król Lew











Fairy Tail Path Magician











Vampire Kingdom











Silver Baner

Vampire Diaries



SnM: Naruto PBF









Toplisty








Stopka
Nie kradnij
zawartości forum!
Zapytaj o
pozwolenie jeśli
chcesz skorzystać. Forum przystosowane do przeglądarek
Mozilla Firefox i Google Chrome (odradzamy Explorera).

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 10