Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Fabuła
Minął rok od pamiętnej Bitwy o Hogwart zakończonej pokonaniem Lorda Voldemorta. Wszystkie horkruksy zostały zniszczone, jednak za ogromną cenę życia wielu osób. Hogwart obrócił się niemal w ruinę, ale na szczęście udało się odbudować zamek, zaś od kiedy na czele szkoły stanęła Minerwa McGonagall życie młodych adeptów magii wróciło do normalności. Wciąż nie można jednak powiedzieć, że nastały spokojne czasy. Obecny minister Kingsley Shacklebolt zmaga się z silną konkurencją, która chce przejąć jego stanowisko. Wśród politycznych rywali są zarówno zwolennicy silnych rządów jak i ci, którym nie jest na rękę ponowne zrównanie w prawach czarodziejów czystokrwistych i tych którzy nie mogą się wykazać odpowiednim pochodzeniem. Środowisko śmierciożerców również pozostaje podzielone. Pozbawieni przywódcy zmuszeni są działać na własną rękę dążąc do odzyskania potęgi. Chociaż wśród nich nie brakuje ambitnych jednostek tytuł następcy Czarnego Pana wciąż pozostaje nieobsadzony.Czytaj więcej.

1
2
3
4
Ogłoszenia
► Pilnie poszukujemy nauczycieli Obrony przed Czarną Magią, Zielarstwa, Eliksirów, Numerologii, Starożytnych Run, Quidditcha oraz Historii Magii!
► Ukazał się nowy Prorok Codzienny!

100
100
100
100
W Sieci


Listopad 1999r.
Pełnia: 21-23.11 (26-28.05)
Coraz więcej deszczowej pogody, coraz silniejsze wiatry. Odczuwalny spadek temperatury. W dzień ok. 7'C, w nocy ok. -4'C.



Poprzedni temat «» Następny temat
Zaklęcia
Autor Wiadomość

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3447
Wiek: 28 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 100g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Sob Lip 02, 2016 4:52 pm   Zaklęcia
   <Multikonta: Jasmine Gingers


Transmutacja

Chętni na dodanie do spisu własnych zaklęć? Wystarczy napisać w tym temacie.
Dostępność: W każdym przypadku, jeżeli osoba znająca zaklęcie z wyższego kręgu, zechce uczyć osobę młodszą, gracz ma szansę nauczenia się niedostępnego dlań dotąd czaru. Nauka powinna się odbywać pod nadzorem MG bądź za pozwoleniem MG pod nadzorem osoby nauczającej. *Dorośli = osoby po ukończeniu Hogwartu, Beauxbatons, Durmstrang‎u.

- Wszyscy -


Densaugeo
Wymowa: Densaugeo
Opis: wydłuża przednie zęby.
Dostępność: wszyscy

Glisseo
Wymowa: Glissseo
Opis: wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
Dostępność: wszyscy

Reducio
Wymowa: Reducio
Opis: redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów.
Dostępność: wszyscy

Quietus
Wymowa: Kłajetus
Opis: osłabia siłę głosu. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus, a podobne zaklęcia to Silencio i Muffilato.
Dostępność: wszyscy

- Uczniowie I Roku -


brak

- Uczniowie II Roku -


Ferraverto
Wymowa: Ferrawerto
Opis: przemienia zwierzę w pucharek.
Dostępność: uczniowie od II roku

Reparifarge
Wymowa: Reparifarge
Opis: zaklęcie cofające skutki błędnej transmutacji - tylko częściowej transmutacji danego przedmiotu. Przywraca obiekt, na który poprzednio został błędnie rzucony czar do pierwotnej postaci.
Dostępność: uczniowie od II roku


- Uczniowie III Roku -


Aes Scipo
Wymowa i ruchy różdżką: Wykonując ósemkę nad obiektem, należy wypowiedzieć formułę Aes Scipo tak, aby każdy z wyrazów pełnej inkantacji, został wypowiedziany dokładnie w chwili gdy różdżka znajdzie się na przecięciu torów ruchu. Takie momenty są dwa, po jednym na każdą z części zaklęcia.
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, pozwalające zamienić drobne obiekty z kamienia, metalu lub drewna w kielich. Zależnie od umiejętności można uzyskać różnego rodzaju kształty, pojemności i zdobienia. Najbardziej wprawne osoby nie mają problemu z uświetnieniem dzieła kamieniami szlachetnymi, czy zamianą w pozłacane, czy posrebrzane twory. Nie jest to jednak prawdziwy metal szlachetny, ani prawdziwe kamienie i nie posiadają żadnej wartości rynkowej. Tylko wprawne oko może jednak dostrzec różnicę, jeśli nie dojdzie do użycia zaklęcia ujawniającego. Sama przemiana przypomina przetopienie elementu w delikatnym niebieskim świetle i jego zastygnięcie po osiągnięciu docelowej formy.
Dostępność: uczniowie od III roku

Draconifors
Wymowa: Drakonifors
Opis: Przekształca przedmioty wykonane z kamienia lub minerału w małe, żywe latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.
Dostępność: uczniowie od III roku

Fluna
Wymowa: Wypowiadając formułę Fluna i akcentując na "u" należy dodać lub pomyśleć, to co dany obiekt ma wymawiać.
Opis: Jedno z prostszych zaklęć ożywiających, polegających na zmuszaniu obiektu, do wypowiadania pewnych kwestii w sposób ciągły lub w przypadku połączenia z zaklęciem wykrywającym, gdy ktoś się zbliża.
Dostępność: uczniowie od III roku

Lapifors
Wymowa: Lapifors
Opis: Przekształca przedmioty wykonane z kamienia lub minerału w małe króliczki, którymi czarodziej jest w stanie pokierować.
Dostępność: uczniowie od III roku

Rosa Evatio
Wymowa: Roza Ewatjo z naciskiem na "za" pomiędzy wyrazami jest długa przerwa.
Opis: Zmienia strunę w piękną czerwoną różę. Zamiana jest odwracalna, pod warunkiem że kwiatek nie został zniszczony, rozdeptany itp.
Dostępność: uczniowie od III roku

Spongifus
Wymowa: Spongifus przedłużając "o"
Opis: Rzucając to zaklęcie na dywan lub płytę posadzki (ograniczoną krawędziami powierzchnię), czarodziej przekształca je w bardzo sprężystą, galaretowatą substancję służącą jako trampolina – zdolna wyrzucić kogoś bardzo daleko/wysoko.
Dostępność: uczniowie od III roku


- Uczniowie IV Roku -


Morfis
Wymowa: Morfis z akcentem na "o"
Opis: Zmienia gitarę w kolczyk i na odwrót.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Zaklęcie Proteusza
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne).
Opis: powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Reducto
Wymowa: Redukto
Opis: niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Sonorus
Wymowa: Sonorus
Opis: zwiększa siłę głosu. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Quietus, Muffilato i Silencio.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Zaklęcie Brzytwy
Wymowa: Rexia, akcentujemy "ar"
Ruch różdżką: zamach zza pleców i wycelowanie w przedmiot lub grupę małych elementów.
Opis: Sprawia, że dowolny przedmiot staje się bardzo ostry, niczym brzytwa.
Działa na wszystko, od źdźbła trawy po spadające kamienie...
Dostępność: uczniowie od IV roku


- Uczniowie V Roku -


Accerabum
Wymowa: Accerabum z akcentem na środkową sylabę, stanowczo i twardo.
Opis: Zaklęcie utwardzające. Zmienia masę plastyczną w jej twardy odpowiednik, przydatne w garncarstwie czy magicznym budownictwie - utwardza zaprawę murarską w kilka sekund. Siła jego działania zależy od koncentracji rzucającego zaklęcie czarodzieja - im większa, tym obiekt twardszy. Działa również na jajka czy ciasto, jednak nie można przesadzić z ilością koncentracji.
Dostępność: uczniowie od V roku

Augeo
Wymowa: Auge
Opis: Zaklęcie o działaniu powiększającym. Pozwala powiększyć obiekt do dowolnych rozmiarów ograniczonych jedynie mocą i chęciami czarodzieja. Nie liczcie jednak na zamianę igły w Wieżę Eifla będąc uczniami... Odwraca też działanie zaklęć zmniejszających.
Dostępność: uczniowie od V roku

Zaklęcie Klepsydry
Wymowa: Arena Animus (z naciskiem na "Ani")
Opis: Zamienia się przedmiot stały w klepsydrę z tego samego materiału na jaki rzucono zaklęcie i mniej więcej tej samej wielkości.
Dostępność: uczniowie od V roku

Chiroptera
Wymowa: Chiroptera z akcentem na "ro"
Opis: przemienia rzeczy wykonane z metalu lub mające jakąś cześć metalową w nietoperza. W najgorszym wypadku powstaje fuzja danej metalowej rzeczy z nietoperzowymi skrzydłami.
Dostępność: uczniowie od V roku

Dulcis
Wymowa: Dulcis, miękko i delikatnie wypowiedziane.
Opis: antagonista zaklęcia utwardzającego, powoduje zmiękczenie substancji, na jaką zostanie rzucone - do pierwotnego stanu sprowadza gliniane naczynia, czy stwardniałe bursztyny. Im więcej skupienia włożonego w czar, tym miększy będzie obiekt czarowany.
Dostępność: uczniowie od V roku

Homo Proprius
Wymowa: Homo Proprius. Wywijając w powietrzu pojedynczą ósemkę zaczynając ją od góry, kręcąc odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, należy pomyśleć dokładnie co ma właściwie robić ów obiekt (np. chroń ucznia).
Opis: Zaklęcie ożywiające, pozwalające na swoiste "zaprogramowanie" zachowań wybranych przedmiotów (np. zbroi, czy posągu). Mimo iż materiał z którego są wykonane może nie być wystarczająco giętki, to jednak staje się elastyczny, nie tracąc nic z pozostałych cech. Zaklęcie przestaje działać w chwili gdy przedmiot zostaje zniszczony lub zaklęcie zostanie anulowane.
Dostępność: uczniowie od V roku

Inviperantes
Wymowa: Wykonując krótkie machnięcie po niewielkim łuku, należy wyraźnie wypowiedzieć formułę Inwiperantes, wyobrażając sobie jak ów przedmiot ma po przemianie wyglądać.
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, polegające na zmianie wszelkich długich, a jednocześnie dosyć cienkich obiektów w węże. To jakie osiągną rozmiary zależy od obiektu, natomiast precyzja wzorów na skórze i budowy pyska, zależy od dokładności wykonania zaklęcia.
Dostępność: uczniowie od V roku

Lemo Cotta
Wymowa: Lemo Kotta
Opis: przemienia człowieka w lemura. Zaklęcie wymagajace dużej znajomości transmutacji. Im słabsza znajomość tego rodzaju magii tym mniej cech i tym na krócej człowiek pozostaje lemurem.
Dostępność: uczniowie od V roku

Plenus Aperito
Wymowa: Plenus Aperito, celując na obiekt, należy wyraźnie zaakcentować długie "i"
Opis: Zaklęcie poszerzające. Dzięki niemu można na chwilę zagiąć strukturę wąskich lub małych przejść, które rozszerzają się do rozmiarów, umożliwiających swobodne przejście. Idealne do wydostawania się z trudnych sytuacji. Należy jednak uważać, aby przypadkiem nie utknąć w takim przejściu lub nie zostać zmiażdżonym.
Dostępność: uczniowie od V roku

Psiattacus
Wymowa: Psiatakus
Opis: przemienia dowolnego ptaka w papugę zdolną zapamiętywać i przekazywać na duże odległości krótkie informacje. Po przekazaniu danej informacji papuga powraca do poprzedniej postaci.
Dostępność: uczniowie od V roku

Ranalanx
Wymowa i ruchy różdżką: Wykonując obrót w prawo różdżką nad żabą, wypowiedzieć formułę Ranalanks i stuknąć nią w płaza.
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, przemieniające żabę w kubek.
Dostępność: uczniowie od V roku

Testudarca
Wymowa i ruchy różdżką: Testudarka przy czym akcentując wyraźnie "arca" należy stuknąć różdżką w skorupę żółwia.
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, zmieniające żółwia w szkatułkę na biżuterię.
Dostępność: uczniowie od V roku

Velcauda
Wymowa i ruchy różdżką: Układając dokładnie w myślach to co ma robić ów obiekt pod wpływem zaklęcia, należy wycelować w obiekt i wypowiedzieć formułę Welkauda
Opis: Zaklęcie zaszczepienia cech. Pozwala na nadawanie obiektom nieożywionym wybranych cech, uznawanych za zwierzęce. Szczekające pióro, gryząca klamka, czy kurtka która ucieka przez cały korytarz miaucząc. Wszystko to w pewnym zakresie jest możliwe, jednak w ograniczeniu do pojedynczych cech.
Dostępność: uczniowie od V roku


- Uczniowie VI Roku -


Bufonis
Wymowa: Bufonis z naciskiem na "Bu" i delikatnie przeciągniętą sylabą "fo"
Opis: Zamienia wskazaną istotę żywą w ropuchę. Nie działa na przedmioty.
Dostępność: uczniowie od VI roku

Ichnemius
Wymowa: Ichnemius z wyraźnym naciskiem na "s"
Opis: Powoduje przemienienie istoty żywej (ssaka) w szczura. Nie działa na przedmioty.
Dostępność: uczniowie od VI roku

Sonitus Immutatio
Wymowa: Sonitus Immutatio
Opis: Różdżką celuje się w swoje gardło i z patyczka wystrzela snop niebieskich iskier, od tej chwili, przez jakiś czas można używać głosu innej osoby. Oczywiście głos trzeba było kiedyś słyszeć.
Dostępność: uczniowie od VI roku

Veracicon
Wymowa i ruchy różdżką: celując różdżką w płyn, należy wyraźnie wypowiedzieć Veracicon, akcentując krótko i bardzo stanowczo na "a". Należy również pamiętać o trzeciej części obrotu różdżki odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, wykonywanego przy wymowie końcowego "n".
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, pozwalające przemienić wszelkiego rodzaju płyny w kwas. Warunkiem przemiany jest poprawne wykonanie wszystkich elementów zaklęcia, duże skupienie charakterystyczne dla większości zaklęć transmutacyjnych oraz konsystencja substancji, zbliżona do wody. Konsystencja musi być wyraźnie ciekła. To jak silny kwas się uzyska, zależy od umiejętności czarodzieja.
Dostępność: uczniowie od VI roku


- Uczniowie VII Roku -


Nonimalus
Wymowa: Nonimalus z akcentem na "ni"
Opis: Zmienia animaga z powrotem w człowieka, odwraca także zaklęcia przemieniające w zwierzę. Jest jednak bardzo trudne i w 99% przypadków się nie udaje.
Dostępność: uczniowie od VII roku

Piertotum Locomotor
Wymowa: Piertotum Lokomotor
Opis: ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp.
Dostępność: uczniowie od VII roku


- Dorośli -


Demutatio blatte
Wymowa: Demutatio blatte z naciskiem na podwójne "T"
Opis: Zamienia istotę żywą (ssaka) w karalucha. Nie działa na przedmioty. W przypadku nie opanowania zaklęcia w pełni, rzucenie go nie powoduje żadnych zmian na ciele wskazanej osoby. Tzn. nie rosną mu skrzydełka, czy pancerzyk. Po prostu nie dzieje się nic
Dostępność: dorośli

Portus
Wymowa: Portus
Opis: zamienia dany obiekt w świstoklik.
Dostępność: dorośli

Serpendraconia
Wymowa: Serpendrakonia
Opis: Nadaje wskazanemu wężowi cech smoka, dzięki czemu ten może zionąć ogniem. Zaklęcie działa od kilkudziesięciu sekund do nawet kilkunastu minut w zależności od woli i siły czarodzieja.
Dostępność: dorośli

 
     

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3447
Wiek: 28 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 100g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Sob Lip 02, 2016 4:53 pm   
   <Multikonta: Jasmine Gingers


Zaklęcia zwykłe

Chętni na dodanie do spisu własnych zaklęć? Wystarczy napisać w tym temacie.
Dostępność: W każdym przypadku, jeżeli osoba znająca zaklęcie z wyższego kręgu, zechce uczyć osobę młodszą, gracz ma szansę nauczenia się niedostępnego dlań dotąd czaru. Nauka powinna się odbywać pod nadzorem MG bądź za pozwoleniem MG pod nadzorem osoby nauczającej. *Dorośli = osoby po ukończeniu Hogwartu, Beauxbatons, Durmstrang‎u.

- Wszyscy -


Alohomora
Wymowa: Alohomora
Opis: otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp.. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Sezam Materio, a odwrotnym Colloportus, jednak jest ono zwykle za słabe na pokonanie bariery Sezam Materio.
Dostępność: wszyscy

Aperacjum
Wymowa: Aperacjum
Opis: ujawnia niewidzialny tusz. Zaklęciem je osłabiającym jest Evanesco.
Dostępność: wszyscy

Aquamenti*
Wymowa: Akwamenti
Opis: wytwarza strumień wody z różdżki. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Aqua Eructo.
* W zależności od kreatywności gracza, to zaklęcie może mieć też zastosowanie a ataku oraz obronie.
Dostępność: wszyscy

Avis
Wymowa: Awis
Opis: powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.
Dostępność: wszyscy

Bellicus Abernatio
Wymowa: Belikus Aberatio z akcentem na pierwszą sylabę w ,,bellicus"
Opis: Zaklęcie traktowane jako żartobliwe, nie wymaga większych umiejętności. Na twarzy potencjalnej ofiary możemy umieścić za jego pomocą napis bądź barwę. W celu usunięcia wystarczy użyć zaklęcia Chłoczyść.
Dostępność: wszyscy

Chłoszczyść
Wymowa: Chłoszczyść
Opis: czyści oraz porządkuje.
Dostępność: wszyscy

Cistem Aperio
Wymowa: Cistem Aperio
Opis: proste zaklęcie używane do otwierania skrzyń, przy którego użyciu towarzyszy blago żółte światło.
Dostępność: wszyscy

Convertat Motum
Wymowa: Konwertat Motum, z naciskiem na pierwszą sylabę drugiego wyrazu
Opis: Zaklęcie zmieniające tor lotu przedmiotu. Nie dotyczy zaklęć. Odpowiednie zaklęcie do zmiany kierunku lecących ciał stałych.
Dostępność: wszyscy

Zaklęcie Czterech Stron Świata
Wymowa: Wskaż mi
Opis: różdżka obraca się w kierunku północnym.
Dostępność: wszyscy

Designato
Wymowa: Designato z akcentem na "to"
Opis: sortuje, układa, rozmieszcza, porządkuje przedmioty. Jedno z zaklęć gospodarskich, pomocne przy układaniu książek na półce, zachowaniu porządku w kredensie z ingrediencjami, ustawianiu pucharów w Izbie Pamięci
Dostępność: wszyscy

Diffindo
Wymowa: Diffindo
Opis: Służy do rozcinania: więzów, skóry etc.:
*Ma zastosowania w ofensywie.
Dostępność: wszyscy

Dissendium
Wymowa: Dissendium z akcentem na "sen"
Opis: Otwiera przejście do Hogsmeade ukryte za posągiem Jednookiej Wiedźmy.
Dostępność: wszyscy

Dunamis
Wymowa: Dunamis
Opis: Zaklęcie otwierające podobne do Alohomora, Emancipare, Annihilare i Liberare. Czar nie ma dość silnego działania, otwiera proste zamki niezabezpieczone w magiczny sposób. Można za jego pomocą otwierać na odległość drzwiczki szafek.
Dostępność: wszyscy

Engorgio
Wymowa: Engorgio
Opis: powiększa małe obiekty. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Reducio i Evanesco.
Dostępność: wszyscy

Evanesco
Wymowa: Iwanesko
Opis: powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum. Zaklęciem o działaniu zmniejszającym jest też Reducio.
Dostępność: wszyscy

Finite
Wymowa: Finite
Opis: kończy działanie niektórych zaklęć (np.Tarantallegre). Inną formą tego zaklęcia jest Finite Incantatem (powoduje znikanie lub rozpryskiwanie się metalowych rzeczy, lub uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia Tarantallegre ).
Dostępność: wszyscy

Flagrate
Wymowa: Flagrate
Opis: oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.
Dostępność: wszyscy

Furnunculus
Wymowa: Fernukulus
Opis: powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
Dostępność: wszyscy

Immovilus, Immobilus
Wymowa: Immowilus, Immobilus
Opis: spowalnia ofiarę (kiedy rzucamy zaklęcie na obiekt będący w powietrzu, on nie spada).
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: wszyscy

Impervius
Wymowa: Imperwius
Opis: nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
Dostępność: wszyscy

Incarcorpus
Wymowa: Inkarkorpus
Opis: lewituje (unosi dany przedmiot).
Dostępność: wszyscy

Jęzlep
Wymowa: Jęzlep
Opis: powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.
Dostępność: wszyscy

Lapsus
Wymowa: Wskazując na przedmiot lub daną powierzchnię, należy wymówić formułę Lapsus, wyraźnie akcentując na "ps"
Opis: Każdy przedmiot lub fragment powierzchni na który zostanie rzucone to zaklęcia, staje się z wierzchu wyjątkowo śliski i praktycznie niezdolny do dłuższego utrzymania w rękach. W przypadku powierzchni przypomina to efekt wyjątkowo śliskiej podłogi. Zaklęcie usuwające ów efekt to Reducto.
Dostępność: wszyscy

Locomotor
Wymowa: Lokomotor
Opis: służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis (stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego: uniemożliwia ruch, czyli chodzenie, itp.). Zaklęciem o podobnym działaniu jest Mobiliarbus. Przeciwzaklęciem jest Immobilus.
Dostępność: wszyscy

Lumos
Wymowa: Lumos
Opis: powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Modyfikacjami tego zaklęcia są Lumos Maxima (wzmocnienie zaklęcia pierwotnego) i Lumos Solem (działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych). Zaklęciem odwołującym wszystkie modyfikacje jak i zaklęcie właściwe jest Nox.
Dostępność: wszyscy

Mobiliarbus
Wymowa: Mobiljarbus
Opis: służy do poruszania przedmiotów. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Locomotor.
Dostępność: wszyscy

Nox
Wymowa: Noks
Opis: odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos — gasi światło na końcu różdżki.
Dostępność: wszyscy

Nullam nubibus
Wymowa: Nullam nubibus
Opis: Proste zaklęcie służące raczej do zabawy niż czegokolwiek innego. Zmienia kształt chmur w dowolny inny, np. motyl, statek, czaszka, itp. Zdarza się, że chmury, choć nieco przekształcone ruchem wiatru trafiają do świata mugoli.
Dostępność: wszyscy

Perriculum
Wymowa: Perikulum
Opis: powoduje wystrzelenie z różdżki czerwony snop iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca). Zaklęciem również wystrzeliwującym iskry (ale służące do ataku) jest Relashio.
Dostępność: wszyscy

Pulex
Wymowa: Puleks Wskazując na dany obiekt, należy wypowiedzieć inkantację zaklęcia, akcentując na "x"
Opis: Zaklęcie równie dowcipne co przydatne. Użyte na niewielkim przedmiocie powoduje, że ów obiekt odskakuje kilka metrów dalej. Doskonałe aby utrudnić przeciwnikowi zdobycie przedmiotu. Choć przypomina nieco zaklęcie Expeliarmus, to jednak jest znacznie dyskretniejsze. Ciekawostka: podstawowe zaklęcie do magicznej gry w "żabki".
Dostępność: wszyscy

Reparo
Wymowa: Reparo
Opis: naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty. Modyfikacją jest Oculus Reparo (naprawia okulary).
Dostępność: wszyscy

Sarcina
Wymowa: Sarkina wymawiane z długim dźwięcznym "r". Zaklęcie może być łatwo stosowane niewerbalnie.
Opis: Proste i szybkie zaklęcie pozwalające nam zapakować dowolny przedmiot, jeśli tylko leży on swobodnie rozłożonym opakowaniu. Doskonałe do pakowania gwiazdkowych prezentów bez kleju i sznurka. Bardziej pomysłowi mogą to wykorzystać w formie psikusa, gdy ktoś stanie na dywanie lub przy arrasie.
Dostępność: wszyscy

Sezam Materio
Wymowa: Sezam Matejro
Opis: usuwa blokady i zamknięcia. Działa podobnie do Wadiwashi i Alohamora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie.
Dostępność: wszyscy

Signum clamavi
Wymowa: Signum klamawi
Opis: Wystarczy dotknąć końcem różdżki przedmiot, który chcemy zaczarować. Można zaczarować tylko jeden przedmiot na raz! Kiedy użyje się tego zaklęcia na innym przedmiocie, automatycznie odczarowuje się pierwszy. Signum clamavi jest rodzajem zabezpieczenia przedmiotu przed zgubieniem, bądź skradzeniem. Kiedy zaczarowany przedmiot zostanie skradziony / zgubi się, wystarczy po raz kolejny wypowiedzieć zaklęcie. Z przedmiotu zacznie wydobywać się głośny, piskliwy głos, który oznajmi wszystkim w koło gdzie i do kogo dany przedmiot należy. Działa do dotknięcia przedmiotu przez właściciela.
Dostępność: wszyscy

Spacio Liberant*
Wymowa: Spasjo liberant
Zasady rzucania zaklęcia: Należy wskazać miejsce, na które chcemy rzucić zaklęcie i pamiętać, by przy wymawianiu "liberant" położyć duży nacisk na "li".
Opis działania: Przydatne, jeśli chcemy zrobić "porządek" z rzeczami, które zagracają jakieś przejście, albo walają się niepotrzebnie na podłodze. Owe przedmioty po rzuceniu zaklęcia zostają odrzucone na boki, lądując kilka metrów dalej. Może nie jest to wybitne zaklęcie do utrzymania porządku, ale przynajmniej jako tako usuwa walające się na ziemi książki, ukazując wolną przestrzeń.
* Przy odrobinie finezji można użyć go również w walce.
Dostępność: wszyscy

Tergeo
Wymowa: Tergeo
Opis: Usuwa różne substancje np. kurz, krew. Podobne zaklęcie to Chłoszczyść.
Dostępność: wszyscy

Waddiwasi
Wymowa: Ładiłasi
Opis: Odblokowuje zatkane otwory. Podobne zaklęcie to Sezam Materio.
Dostępność: wszyscy

Wingardium Leviosa
Wymowa: Wingardium Lewiosa
Opis: Unosi wskazany obiekt.
Dostępność: wszyscy


- Uczniowie I Roku -


Aqua muta
Wymowa: Akua muta
Opis: Proste zaklęcie służące raczej do zabawy niż czegokolwiek innego. Zmienia kształt strumieni wody w dowolny inny, np. motyl, statek, czaszka, itp.
Dostępność: uczniowie I roku

Emancipare
Wymowa: Emancipare
Opis: Zaklęcie odblokowujące drzwi. Podobymi zaklęciami są Alohomora, Sezam Materio, Waddiwasi, Liberare i Dunamis. Silniejsze niż Dunamis.
Dostępność: uczniowie I roku


- Uczniowie II Roku -


Anteoculatia
Wymowa: Antetokulatja
Opis: Zaklęcie powoduje rośnięcie poroża u ofiary.
Dostępność: uczniowie II roku

Liberare
Wymowa: Liberare
Opis: Zaklęcie otwierające podobne do Alohomora, Emancipare, Annihilare i Dunamis, o nie dość silnym działaniu, jednak silniejszym niż Emancipare.
Dostępność: uczniowie II roku

Volate Asenderay
Wymowa: Volate Asenderay
Opis: Wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.
Dostępność: uczniowie II roku


- Uczniowie III Roku -


Affigere
Wymowa: Afigere, z akcentem na drugą sylabę
Opis: Osoba lub przedmiot, który zetknie się z objętą czarem powierzchnią zostaje ,,przyklejony" do niej niczym opiłki żelaza do magnesu.
Dostępność: uczniowie III roku

Alarte Ascendare
Wymowa: Alarte Ascendare
Opis: zaklęcie powodujące wyrzucenie przedmiotu w powietrze.
Dostępność: uczniowie III roku

Annihilare
Wymowa: Annihilare
Opis: Zaklęcie otwierające podobne do Alohomora, Emancipare, Dunamis i Liberare. Jedno z silniejszych zaklęć otwierających pozwalających na otwieranie prostych zamków i łamanie zabezpieczeń.
Dostępność: uczniowie III roku

Atramentum Aspergo
Wymowa: Atramentum Aspergo
Opis: Dotyka się różdżką końca miotły a po chwili wydobywa się z niej, gruba, klejąca maź przypominająca nad wyraz atrament.
Dostępność: uczniowie III roku

Carpe Retractum
Wymowa: Karpe Retraktum
Opis: zaklęcie służące do przyciągania przedmiotów oraz służące jako lina do przemieszczania się.
Dostępność: uczniowie III roku

Dilato
Wymowa: Wypowiadając formułę Dilato, należy wyraźnie zaakcentować melodyjnie "a" i stuknąć w przedmiot.
Opis: Zaklęcie rozkładające. Pozwala na rozłożenie każdego przedmiotu i urządzenia, które nie zostało magicznie zabezpieczone. Im więcej części posiada przedmiot, tym więcej razy należy powtórzyć zaklęcie, prowadząc do rozkładu na coraz prostsze części. Sposobem na ponowne złożenie jest zaklęcie Reparo.
Dostępność: uczniowie III roku

Depulso*
Wymowa: Depulso
Opis: Służy do przesuwania obiektów, w tym przełączania oddalonych od czarodzieja przycisków i dźwigni. Nadaje się ponadto do rozbijania przedmiotów.
*Możliwy do zastosowania w walce.
Dostępność: uczniowie III roku

Gladius*
Wymowa: Gladius
Opis: Czar zamrażający – może zamrozić wodę, w tym płynącą i to na dużej powierzchni, doskonały do walki z ognistymi stworzeniami, zdolny zamrozić ogień o średniej wielkości (ognisko)
*Możliwy do zastosowania w walce.
Dostępność: uczniowie III roku

Ignicirculus
Wymowa: Ignisirkulus
Opis: Czarodziej zatacza różdżką okrąg wypowiadając zaklęcie, na którego obszarze zaczyna bić nienaturalny gorąc.
Dostępność: uczniowie III roku


- Uczniowie IV Roku -


Accio
Wymowa: Akcjo
Opis: sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie, albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Carpe Retractum.
Dostępność: uczniowie IV roku

Bąblogłowy
Wymowa: Bąblogłowy
Opis: tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
Dostępność: uczniowie IV roku

Caroagri
Wymowa: Zaklęcie niewerbalne, do którego pomyślawszy formułę, należy wycelować różdżkę w cel, który ma zostać zaczarowany. Działa na wszystkie istoty żywe i ... nie tylko.
Opis: Odrobinę zabawny urok botaniczny, którego efektem są marchewki wyrastające z uszu i nosa. Co ciekawe im intensywniej się wyrywa ów marchewki, tym szybciej i bujniej odrastają. Efekty niedokładnego rzucenia uroku mogą prowadzić do wyrastania samej natki, zmiany koloru skóry na marchwiowy, czy przefarbowanie włosów na zielono.
Dostępność: uczniowie IV roku

Colloportus
Wymowa: Koloportus
Opis: zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Sezam Materio i słabsze Alohomora.
Dostępność: uczniowie IV roku

Conduco vestis
Wymowa: Konduko Wertis
Opis: Wyobrażasz sobie minę swojego przeciwnika czy wroga, który po oberwaniu zaklęciem nagle traci cały ubiór? Nie? A chciałbyś się przekonać? To jest to zaklęcie idealne dla Ciebie! Osoba, która nim oberwie traci całe ubranie prócz bielizny, skarpetek, butów i krawata/muszki. Odzież po prostu wyparowuje.
Dostępność: uczniowie IV roku

Episkey
Wymowa: Episkij
Opis: niweluje (leczy) uszkodzenia ciała.
Dostępność: uczniowie IV roku

Ferula
Wymowa: Ferula
Opis: opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).
Dostępność: uczniowie IV roku

Flaglaxiam
Wymowa: Celując w płomienie wystarczy pomyśleć formułę flaglaksiam. Ogień przez sekundę po rzuceniu zaklęcia przybiera błękitną barwę, aby po chwili wrócić do normalnego stanu.
Opis: Zaklęcie zmrożenia płomieni. Sprawia, że płomienie tracą swoją temperaturę, a jedyne odczucia z nim związane to umiarkowane ciepło i łaskotanie. Zaklęcie wyjątkowo popularne w średniowieczu.
* Może posłużyć jako zaklęcie defensywne.
Dostępność: uczniowie IV roku

Flagrante
Wymowa: Flagrante
Opis: zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Dostępność: uczniowie IV roku

Geminio
Wymowa: Geminio
Opis: powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Dostępność: uczniowie IV roku

Impedimento
Wymowa: Impedimento
Opis: na pewien czas spowalnia ofiarę. Zaklęcie o podobnym działaniu to Immobilus.
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: uczniowie IV roku

Orchideus
Wymowa: Orchideus
Opis: powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta
Dostępność: uczniowie IV roku

Osendi ignis
Wymowa: Całkowicie niewerbalne zaklęcie, aby je wywołać należy po prostu skoncentrować się na obrazie płomieni i przekierować go na różdżkę. Największa trudność polega na tym, że gdy płomień zaczyna się materializować, czarodziej musi mieć już wolne dłonie. (Wyjątkiem jest użycie Durmstrandzkiej laski.) W tym celu większość czarodziei wykonuje różdżką młynek i po prostu wrzuca ją sobie do rękawa, a niektórzy uczniowie Durm przygotowują sobie do tego celu specjalne 'podajniki' mocowane na nadgarstku.
Opis działania: Pierwsze z zaklęć jakie poznają adepci chcący opanować magię ognia. Pozornie służy jedynie do generowania sztuczek zw. z ogniem (żonglerka kulami, zionięcie płomieniem, przetaczanie kul ognia po swym ciele lub przedmiotach bez ich uszkodzenia) i do tego właśnie używają go laicy. Prawda jest taka, że ma ono na celu wyrobienie koncentracji oraz odporności niezbędnej do kontrolowania tego żywiołu. Jeżeli bowiem czarodziej nie skoncentruje się dostatecznie lub rozproszy może dojść do podpalenia przedmiotów lub poparzeń, bowiem czar może przerwać jedynie świadome jego zakończenie i to po okresie mniej więcej dwóch minut (potrzebnych do wypalenia się płomieni). Bardziej zaawansowani potrafią wykonywać podczas tego ćwiczenia niesamowite akrobacje i używać go do zadawania (choć stosunkowo niewielkich) obrażeń.
Dostępność: uczniowie IV roku

Vitis vinifera
Wymowa: Witis Winifera, Z czego pierwszy człon wypowiadany jest mocniej, a drugi przy końcówce "fera" ciszej i delikatniej.
Opis: Pod wpływem dobrze wypowiedzianych słów i poruszeniem różdżka w prawą stronę, wykonując jeden pełny obrót i drugi krótszy. W bliskim sobie obszarze z ziemi wyrastają na raz, w góre zielone pnącza winorośli. Jeśli akurat znajdzie się w tym obszarze wzrostu, jakaś osoba, zostaje ona na krótki czas zostaje unieruchomiona przez oplatające ją pnącza.
Dostępność: uczniowie IV roku


- Uczniowie V Roku -


Anapneo
Wymowa: Anapneo
Opis: przeczyszcza drogi oddechowe (ułatwia oddychanie).
Dostępność: uczniowie V roku

Enervate
Wymowa: Enerwate
Opis: uzdrawia (leczy) i regeneruje. Zaklęciem o działaniu regenerującym jest również Renervate.
Dostępność: uczniowie V roku

Incarcerous
Wymowa: Inkarserus
Opis: powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: uczniowie V roku

Incendio
Wymowa: Icendio
Opis: Zaklęciem o działaniu podpalającym, nie wymagające drewna, czy materiałów łatwopalnych.
Dostępność: uczniowie V roku

Zaklęcie spętania
Wymowa: Incursius
Opis: Wyczarowuje magiczne kajdany, które pozwalając spętać przeciwnika. Rzucający zaklęcie ma przy tym władzę nad kajdanami, mogąc oplatać przeciwnika w określony przez siebie sposób.
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: uczniowie V roku

Magxis
Wymowa: Celując w korzenie roślin, należy wycelować różdżką i wypowiedzieć zaklęcie Magkis, po którym koniec różdżki powinien rozbłysnąć zielonym światłem.
Opis: Zaklęcia żarłoczności. Przypomina odrobinę zaklęcie przyspieszonego wzrostu, jednak dotyczy głównie botaniki. Polega ono na wzmożonym przyswajaniu składników mineralnych i wzroście znacznie ponad naturalne rozmiary.
Dostępność: uczniowie V roku

Mobilicorpus
Wymowa: Mobilikorpus
Opis: przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
*Domyślcie się do czego może posłużyć...
Dostępność: uczniowie V roku

Silencio
Wymowa: Silensjo
Opis: w przeciwieństwie do podobnych zaklęć - Quietus czy Muffilato - wycisza całkowicie. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus.
* Doskonale działa jako defensywa przeciwko zaklęciom wymagającym werbalizacji.
Dostępność: uczniowie V roku

Videre Visum
Wymowa: Widare Wisum
Opis: Czar obszarowy, wymagający czasu i koncentracji. Aby działał należy go podtrzymywać. Ujawnia on działanie magii wskazując jej źródło. nie interpretuje jednak jej działania. Jest to typowe wykrycie magii, nawet tej zakamuflowanej. Jest też szczególnie przydatny w przypadku iluzji.
Dostępność: uczniowie V roku

Upiorogacek
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewebralne).
Opis: Zaklęcie stosowane głównie dla żartu, wywołuje obrazy potwornych mar i zjaw rodem z koszmarów.
Dostępność: uczniowie V roku


- Uczniowie VI Roku -


Cave Inimicum
Wymowa: Kawe Inimikum
Opis: wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Repello Mugoletum i Protego Totalum.
Dostępność: uczniowie VI roku

Fuga Absurdus
Wymowa: Fuuuga Absurdus
Opis: Zaklęcie rozpoczyna się jednym, silnym machnięciem a następnie wycelowaniem w upragniony cel. Powoduje ono natychmiastową utratę kontroli nad pojazdem, miotłą, lub i nawet pociągiem. Zachowuje się on wtedy "absurdalnie" czyli pociąg wykoleja się, miotła zaczyna wariować, samochód postanawia w coś uderzyć i tak dalej.
Dostępność: uczniowie VI roku

Homenum Revelio
Wymowa: Homenum Rewelio
Opis: ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.
Dostępność: uczniowie VI roku

Igni Versa
Wymowa i ruchy różdżką: Należy wykonać machnięcie w stronę źródła ognia w taki sposób, chyba chciało się go zaczerpnąć na odległość, niczym za użyciem wędki. Jednocześnie rozpoczęta inkantacja słowem "Igni". To pozwala na wzbudzenie płomieni i przywołanie ich na usługi. Dodanie słowa "Versa" pozwala natomiast na ukształtowanie go w ślad za kolejnym ruchem różdżką do prostych form geometrycznych. Można go też posłać we wskazanym kierunku lub wykorzystać do ochrony. Zaklęcie wymaga jednak stałej kontroli (kierowania różdżką) ponieważ pozostawione same sobie płomienie znikną w powietrzu.
Opis: Zaklęcie zaawansowanej magii ognia, stanowiące doskonałe uzupełnienie arsenału każdego zdolnego czarodzieja. Wymaga jednak dużej wprawy, skupienia oraz co najważniejsze, źródła ognia z którego można skorzystać. Posiada jednak pewne ograniczenia, wynikające z ilości ognia jaki można kontrolować. Uzyskana bowiem ze źródła energia nie może bowiem stanowić więcej jak trzykrotności płomieni "pobranych" do kontroli. Zaklęcie działa wyłącznie na ogień naturalny oraz nieudoskonalony magicznie.
Dostępność: uczniowie VI roku

Zaklęcie Iluzji
Wymowa: Illusio - z naciskiem na "u".
Opis: Przy wypowiadaniu zaklęcia należy nakreślić w głowie jaki rodzaj iluzji chcemy rzucić. Im mniejszy obszar, na który rzuca się czar tym silniej działa. Zaklęcie należy co jakiś czas odnawiać.Powoduje nałożenie iluzji na wybrany obiekt, w tym istoty żywe, jednak w ich przypadku zaklęcie jest nie trwałe. Nie da się poddać działaniu zaklęcia iluzji całego człowieka. Czar został użyty na 27 gatunkach stworzeń magicznych, aby ukryć ich obecność przed mugolami. Zaklęcie to sprawia, że ludziom, którzy widzieli zaczarowane stworzenie lub przedmiot wydaje się to tylko wytworem wyobraźni. W przypadku, gdy przedmiot lub stworzenie, na które rzuca się czar są małe, bądź zaklęcie rzucone jest z dużą siłą obserwator nie zauważa danego obiektu.
Dostępność: uczniowie VI roku

Muffliato
Wymowa: Mufliato
Opis: sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego (jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi). Zaklęciami o podobnym działaniu są Quietus i Silencio.
Dostępność: uczniowie VI roku

Zaklęcie ujawniające
Wymowa: Nonpercus zakończone stuknięcie różdżką
Opis: Zaklęcie ujawniające, anulujące skutek zaklęcia zwodzącego. Użycie zaklęcia objawia się cichym trzaskiem, przywodzącym na myśl pęknięcie szkiełka.
Dostępność: uczniowie VI roku


- Uczniowie VII Roku -


Zaklęcie Kameleona
Wymowa: zaklęcie całkowicie niewerbalne
Opis: Zaklęcie maskujące. Osoba, na którą rzucone zostało to zaklęcie przybiera wygląd otoczenia. Zakameleonowanie jest nieprzyjemne, osoba czuje jakby rozbito jej na głowie jajko. Odkameleonowanie daje uczucie spływania po głowie gorącej wody.
Dostępność: uczniowie VII roku

Zaklęcie wiążąco-scalające
Wymowa i ruchy różdżką: Wypowiedzenie wyraźnie formuły Adligamento Totum Statica, przy jednoczesnym wycelowaniu w odpowiedni obiekt.
Opis: Dosyć złożone zaklęcie, które pozwala na łączenie różnego rodzaju przedmiotów z innymi zaklęciami i klątwami, nawet tymi silniejszymi. Rzucając to zaklęcie, powoduje się wystrzelenie z końca różdżki długiego strumienia złotego światła, grubości nitki, który oplata się wokół zaczarowywanego obiektu. Owa nić osiada dokładnie na całym przedmiocie, pozwalając następnie na rzucenie drugiego zaklęcia, tego które ma zostać w obiekcie związane. Wraz z drugim czarem, nitki znikają, niejako wnikając w obiekt. Tego typu wiązanie można wykonać wielokrotnie. Całość należy jednak rozciągnąć w czasie lub czynić ostrożnie, ponieważ struktura magicznej ingerencji w obiekt, czyni go wrażliwszym wraz z powtarzaniem zaklęcia ze zbyt dużą częstotliwością. Co do samego wiązania choć jest ono niedostrzegalne, to wprawny mag potrafi doskonale wykryć moc magiczną skrytą wewnątrz, określając nieraz nawet jej charakter, czyli czy jest to coś dobrego, czy też może przeciwnie. Im dłużej obiekt pozostaje związany zaklęciami, tym trudniej go odczarować. To samo tyczy się ilości związań, których dowolna kombinacja z urokami i klątwami w większej ilości, może doprowadzi do odczarowania, jedynie przez destrukcję. Wiązanie zaklęć w przeciwieństwie od ich tradycyjnego zaczarowywania, czy przeklinania, nie powoduje utraty właściwości w czasie. Niestety z pewnych przyczyn nie działa to na wszystkie rodzaje czarów, a ich uwalnianie z obiektu najczęściej odbywa się poprzez kontakt pośredni lub bezpośredni z istotą żywą. Obiekt nie traci swoich nabytych właściwości nawet jeśli doszło już kilka razy do ich ujawnienia. Dotyczy wyłącznie materii nieożywionej (głównie ciał stałych).
Dostępność: uczniowie VII roku

Zaklęcie Ujawniające
Wymowa i ruchy różdżką: Celując w obiekt wystarczy wypowiedzieć Oste Veraform
Opis: Jedno z silniejszych zaklęć ujawniający, którego działanie nie jest rozszerzone poza obiekt poddany działaniu czaru. Pozwala jednak cofnąć ewentualne zaklęcia transmutacyjne oraz słabsze uroki, także te czarnomagiczne. Użycie na zaklętym przedmiocie, prowadzące do ujawnienia jego prawdziwej formy odbywa się przy cichym dźwięku pękającego szkła. Użyte na niezaczarowanym obiekcie, nie wykazuje żadnego wizualnego, ani dźwiękowego efektu.
Dostępność: uczniowie VII roku

Meteourok recanto
Wymowa: Meteourok rekanto
Opis: Zaklęcie powstrzymujące deszcz.
Dostępność: uczniowie VII roku

Partis Temporus
Wymowa: Partis Temporus
Opis: Czar, który tworzy tymczasową lukę w obiekcie np. w ogniu lub w wodzie.
Dostępność: uczniowie VII roku

Protego Totalum
Wymowa: Protego Totalum
Opis: sprawaia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Inne zaklęcia chroniące to Cave Inimicum, Salvio Hexia i Repello Mugoletum.
Dostępność: uczniowie VII roku

Repello Mugoletum
Wymowa: Repelo Mugoletum
Opis: sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Cave Inimicum i Protego Totalum.
Dostępność: uczniowie VII roku

Salvio Hexia
Wymowa: Salwjo Heksja
Opis: ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Inne zaklęcia chroniące to Repello Mugolteum, Cave Inimicum i Protego Totalum.
Dostępność: uczniowie VII roku


- Dorośli -


Absurda Finis
Wymowa: Absurda Finis
Opis: Zaklęcie kończące czyiś "absurd", wymaga się trzykrotnego zamachnięcia i dokładnego wymierzenia różdżki w stronę celu, wylatuje wtedy z grube, białe pasy niczym z zakładu psychiatrycznego i obwiązują swój cel. Nie chodzi tu o spętanie a raczej sposób w jaki reaguje rzecz na którą zostało rzucone zaklęcie, uspokaja się ona wtedy i staje się potulniejsza.
Dostępność: dorośli

Aresto Momentum
Wymowa: Aresto Momentum
Opis: najprawdopodobniej spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu.
Dostępność: dorośli

Decersus
Wymowa i ruchy różdżką: Celując w wybraną osobę lub wykonując obroty wkoło obiektu, należy wyraźnie wypowiedzieć formułę Decersus, czego efektem jest aura niebieskiego światła, roztaczająca się początkowo wkoło obszaru objętego anty-deportacją.
Opis: Zaklęcie anty-deportacyjne. Uniemożliwia teleportowanie się. Zaklęcie można rzucić na określoną przestrzeń lub na konkretną osobę.
Dostępność: dorośli

Deletrius
Wymowa: Deletrius
Opis: usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
Dostępność: dorośli

Klątwa Lelka
Wymowa: Exuluten Per Augurey
Opis: Niezwykle paskudne i zgubne zaklęcie, które przy okazji niełatwo zawsze wykryć. Sama nazwa też nieprzypadkowo pochodzi od Lelka Wróżebnika. Sama klątwa polega zaś na zaczarowaniu dowolnego, najczęściej niewielkiego gabarytami przedmiotu. Pierwsza osoba, która takowego dotknie, zostaje związana z przedmiotem magiczną więzią, która początkowo wprowadza ofiarę w stan melancholii. Wyraźnie też każda ofiara przywiązuje się niezwykle do przedmiotu, reagując niezwykle agresywnie na każdą próbę odebrania przedmiotu. Klątwa oczywiście z czasem zaczyna nabierać mocy i przy niezakłóconym przebiegu prowadzi do powolnego pochłaniania duszy i świadomości ofiary, która przy braku interwencji po prostu umiera. Wtedy dopiero widać jedyny niepodważalny dowód poddania działania zaklęciu, którym są sczerniałe oczy. Poważniejsze skutki można jednak zaobserwować, gdy ofiara zostaje siłą zmuszona do rozstania się z przedmiotem. Ta bowiem nie chce go oddać i zaatakuje każdego kto spróbuje mu go odebrać. Na dodatek ofiara motywowana do walki jest za pomocą niezwykle głośnego -świergotu”zawodzenia" Lelka Wróżebnika, słyszalnego tylko dla siebie. Są one jednak intensywniejsze i głośniejsze od swojego zwierzęcego odpowiednika, co naturalnie z czasem każdą ofiarę zmusza do rozpaczliwej walki o odzyskanie zaklętego przedmiotu. Sama silna wola to za mało, aby pozbyć się chęci posiadania, czy przezwyciężenia "hałasu". Klątwa choć potężna i niezwykle trudna do wykrycia z początku, jest jednak klątwą bezpośredniego kontaktu.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Zaklęcie Fideliusa
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewebralne).
Opis: bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali.
Dostępność: dorośli

Firestorm
Wymowa: Firestorm
Opis: Zaawansowane zaklęcie powodujące pojawienie się wielkiego pierścienia ognia wokoło rzucającego. Czarodziej może kontrolować płomienie różdżką.
Dostępność: dorośli

Zaklęcie Cruor
Wymowa: Imperio Sanguis
Opis: Zaklęcie pozwala na kontrolowanie krwi znajdującej się w ŻYWYM organizmie. Za pomocą tego zaklęcia można doprowadzić do zakrzepów, wylewów czy też krwistych wymiotów, wszystko zależy od pomysłowości rzucającego. Czar ten czasem znajduje swoje zastosowanie w tamowaniu krwotoków, jednak na dłuższą metę jest on nie przydatny.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Imperius
Wymowa: imperio
Opis: zaklęcie niewybaczalne, którego użycie przeciwko istocie ludzkiej jest karane dożywociem w Azkabanie. Jego skutkiem jest przejęcie całkowitej kontroli nad umysłem przeciwnika. Zaklęcie sprawia, że ofiara nie posiada zdolności samodzielnego myślenia, a jedynie wykonuje rozkazy rzucającego zaklęcie. Istnieje jednak możliwość przezwyciężenia zaklęcia. Wymaga to jednak silnej woli i samoświadomości.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Klątwa Ognistej Pożogi
Wymowa: Flameboya Fobius (tylko niewerbalnie)
Opis: Jest to dość uciążliwa klątwa, objawiająca się nie tyle ciągłym działaniem, co migawkowymi z początku kilkusekundowymi wizjami (migawkami), obrazującymi ofierze otoczenie w płomieniach trawiących wszystko włącznie z samym ciałem. Doznania, pojawiające się niespodziewanie w różnych sytuacjach, skutecznie potrafią wyprowadzić z równowagi największego stoika i poddać wątpliwości realizm obserwowanej rzeczywistości. Na dodatek klątwa ta wzmacnia się z czasem prowadząc do coraz dłuższych i brutalniejszych wizji, dodatkowo potęgowanych przez gwałtowne emocje, zwłaszcza te negatywne jak strach, zwątpienie, czy gniew.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Klątwa Fractis Ossibus
Wymowa: Fractum
Opis: Zaklęcie może mieć dwa podobne działania w zależności od intencji rzucającego, może łamać wskazane kości, bądź doprowadzić do ich samoistnego łamania się. Pierwszy wariant wykorzystywany był głównie we wczesnej magicznej medycynie, kiedy to pacjent trafiał do medyka już ze źle zrośniętymi gnatami. W późniejszym okresie zaczęto wykorzystywać je do torturowania, głównie w trakcie przesłuchań. Drugi wariant tego zaklęcie śmiało można wpisać na listę klątw. Jeśli rzucający czar nie określi, którą kość chce złamać, zaklęcie doprowadzi do zwiększenia kruchości szkieletu. Działanie tej klątwy można usunąć za pomocą odpowiednich eliksirów.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Legilimens
Wymowa: Legilimens
Opis: Zaklęcie czarnomagiczne pozwalające rzucającemu skorzystać z legilimencji. Za jego pomocą można czytać w cudzych myślach (pod warunkiem opanowanie legilimencji).
Dostępność: dorośli

Morsmordre
Wymowa: Morsmordre
Opis: Czarnomagiczne zaklęcie wyczarowujące tzw. Mroczny Znak – symbol Lorda Voldemorta – używany przez popleczników Czarnego Pana do poinformowania społeczeństwa o popełnieniu morderstwa przez któregoś ze śmierciożerców. Po wypowiedzeniu Morsmorde pojawiała się biała czaszka z językiem wysuwającym się jak u węża.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Zaklęcie modyfikujące pamięć
Wymowa: Obliviate
Opis: Zaklęcie modyfikuje pamięć osoby, na którą zostało rzucone. W zależności od siły z jaką zostanie rzucone towarzyszy mu zielone lub białe światło.
Dostępność: dorośli

Klątwa Opętania Ciała
Wymowa: Possessio, z naciskiem na końcówkę "-ssio"
Opis: Zaklęcie podobne do zaklęcia Imperiusa z tą różnicą, że czar ten działa tylko na ciało, co za tym idzie, ofiara pozostaje świadoma wykonywanych czynów. Dzięki temu zaklęciu można zmusić kogoś do wykonania określonej czynności. Najpopularniejsze zaklęcie w branży skrytobójców, kiedy morderstwa ma wyglądać jak samobójstwo. Osoba będąca pod wpływem czaru ma szansę walczyć z ruchami własnego ciała, jednak niezbędna jest do tego silna wola. Najsilniej działa z odległości maksymalnie 3 metrów, przy 6 metrach działanie czaru się niweluje.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Prior Incantato
Wymowa: prior inkantato
Opis: Jedno z zaklęć pozwalających wywołać retrospekcję kilku zaklęć, które zostały użyte przez daną różdżkę.
Dostępność: dorośli

Klątwa Lustra
Wymowa: Speculum, z naciskiem na samogłoski
Opis: Klątwę tą rzuca się najczęściej na przedmioty, choć zdarzyło się kilka przypadków użycia jej na istotach żywych. Zaklęcie to zaczyna działać w momencie uszkodzenia przeklętego przedmiotu (zupełnie tak ja w przypadku zbicia lustra) a jego efekt może utrzymywać się latami. Przynosi pecha osobie, która jako ostatnia miała kontakt z zaczarowaną rzeczą przed aktywowaniem się klątwy. Warunek jest jeden, ofiara zaklęcia musi przebywać w odległości nie większej niż 50 metrów od obiektu przeklętego. Im mocniej zniszczony przedmiot tym mocniej wyzwala się negatywne działanie czaru. W celu zdjęcia klątwy z ofiary należy pozbyć się z domu zaczarowanej rzeczy, bądź wszelkich jej pozostałości.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Venenum
Wymowa: Venenum
Opis: Sprawia, że z końca różdżki zaczyna wydobywać się ciemny, gęsty dym, który opada na podłogę. Substancja jest wystarczająco gęsta by móc przechowywać ją w misce czy wiadrze, jednak pod wpływem ruchów powietrza może z niej po prostu wypłynąć. Wystarczy nawet najmniejszy kontakt fizyczny z tą czarną mgłą by wywołać ogromny ból, jednak nie to jest najgorszą częścią działania tego czaru. Substancja ta bowiem po dostaniu się do organizmu człowieka wywołuje powolną martwicę rozchodzącą się powoli na całe ciało. Z zatruciem można walczyć za pomocą magii uzdrawiającej i eliksirów, jednak przedłużają one tylko agonię ofiary. Prawdziwym lekiem na te dolegliwość jest inne zaklęcie czarnomagiczne - Fexanimus Vene.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Vulnera sanentur
Wymowa: Vulnera sanentur
Opis: Czar leczący głębokie i poważne urazy cielesne oraz drobne zranienia. Zaklęcie wypowiada się płynnie, trzy razy z rzędu. Dopiero za trzecim razem rany usuwane są całkowicie. Leczy skutki zaklęć czarnomagicznych.
Dostępność: dorośli

 
     

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3447
Wiek: 28 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 100g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Sob Lip 02, 2016 4:53 pm   
   <Multikonta: Jasmine Gingers


Zaklęcia ofensywne

Chętni na dodanie do spisu własnych zaklęć? Wystarczy napisać w tym temacie.
Dostępność: W każdym przypadku, jeżeli osoba znająca zaklęcie z wyższego kręgu, zechce uczyć osobę młodszą, gracz ma szansę nauczenia się niedostępnego dlań dotąd czaru. Nauka powinna się odbywać pod nadzorem MG bądź za pozwoleniem MG pod nadzorem osoby nauczającej. *Dorośli = osoby po ukończeniu Hogwartu, Beauxbatons, Durmstrang‎u.

- Wszyscy -


Arania Exumeri
Wymowa: Arania Eksumeri
Opis: zadaje ból pająkom.
Dostępność: wszyscy

Everte Statum
Wymowa: Ewerte Stati
Opis: wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.
Dostępność: wszyscy

Flippendo
Wymowa: Flipendo
Opis: popycha lub przesuwa małe obiekty (najczęściej głazy czy skrzynie, ale może służyć przeciwko jednostkom żywym). Podobnym zaklęciem jest Depulso.
Dostępność: wszyscy

Lacarnum Inflamare
Wymowa: Lakarnam Inflamare
Opis: umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.
Dostępność: wszyscy

Offendo
Wymowa: Offendo, celując w przeciwnika, należy wyraźnie zaakcentować podwójne "f"
Opis: Zaklęcie porażenia. Każdy na kim zostanie użyte doznaje uczucia podobnego do porażenia prądem. Choć nie powoduje trwałego uszczerbku, to doskonale nadaje się do wyswobodzenia się lub zrobienia małego zamieszania.
Dostępność: wszyscy

Oppungo
Wymowa: Opundżo
Opis: Wyczarowuje małe ptaszki(podobne do kanarków) i zmusza je do ataku na inną osobę.
Dostępność: wszyscy

Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała
Wymowa: Petrifikus Totalus
Opis: powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje.
Dostępność: wszyscy

Refero
Wymowa: Refero, celując w wybraną osobę, należy wypowiedzieć formułę z długim i melodyjny "fe"
Opis: Bardzo przydatne zaklęcie, zwłaszcza jeśli chce się zmylić przeciwnika. Każdy kto zostanie poddany działaniu tego zaklęcia doznaje bowiem iluzji dźwiękowej, która nie pozwala mu właściwie ocenić miejsca z którego dochodzą wszelkie dźwięki. Zaklęcie ma ograniczony czas działania.
Dostępność: wszyscy

Relashio
Wymowa: Relaszio
Opis: sprawia, że z różdżki wytryskuje strumień ognia (w otoczeniu wodnym jest to strumień wrzątku) można go użyć do poparzenia osoby lub do np. spalenia łańcuchów.
Dostępność: wszyscy

Rictusempra (Zniewalająca Łaskotka)
Wymowa: Riktusempra
Opis: jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).
Dostępność: wszyscy

Serpensortia
Wymowa: Serpensortia
Opis: zaklęcie służące do ataku pośredniego wyczarowujące węża.
Dostępność: wszyscy

Tarantallegra
Wymowa: Tarantallegra
Opis: Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy. Zaklęciem odwołującym je jest Finite, a zaklęciem, które leczy jego skutki jest Finite Inkantatem.
Dostępność: wszyscy


- Uczniowie I Roku -


brak

- Uczniowie II Roku -


Peskipiksi Pesternomi
Wymowa: Peskipiksi Pesternomi
Opis: być może (gdyż nie zadziałało) poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta.
Dostępność: uczniowie II roku

Vipera Ivanesca, Vipera Evanesca
Wymowa: Wipera Iwaneska, Wipera Evanesca
Opis: sprawia, że z różdzki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala żmiję na popiół.
Dostępność: uczniowie II roku


- Uczniowie III Roku -


Bombarda
Wymowa: Bombarda
Opis: całkowicie niszczy wszystkie rzeczy. Wzmocnioną wersją jest Bombarda Maxima.
Dostępność: uczniowie III roku

Drętwota
Wymowa: Drętwota
Opis: oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
Dostępność: uczniowie III roku


- Uczniowie IV Roku -


Confringo
Wymowa: Konfringo
Opis: powoduje eksplozję danego obiektu.
Dostępność: uczniowie IV roku

Conjunctivitis
Wymowa: Kondżanktiwitis
Opis: oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.
Dostępność: uczniowie IV roku

Malacia
Wymowa: Malasia
Opis: po wykonaniu zaklęcia w czaszce przeciwnika na kilka sekund wybucha niewyobrażalnie silny ból głowy.
Dostępność: uczniowie IV roku

Zaklęcie Destrukcyjne "Rysa"
Wymowa i ruchy różdżką: Wystarczy machnąć różdżką w kierunku celu i wyraźnie wymówić inkantację Opprimendo akcentując na długie i dźwięczne "ri".
Opis: Jest to dosyć proste zaklęcie o znacznych jak na swój poziom zdolnościach destrukcyjnych. Powoduje bowiem spękanie lub całkowite zniszczenie obiektów, nawet o znacznej wytrzymałości. Niezależnie, czy to szkło, skała, czy też mur, wystarczy do naruszenia jednolitej struktury obiektu. Doskonale nadaje się też do destrukcji małych przedmiotów oraz substancji, choć w przypadku takowych, wymagana jest większa precyzja wykonania. Użycie zaś na substancji o konsystencji płynnej lub do niej zbliżonej, może zaowocować nieoczekiwanym rozpryskiem. Perfekcyjne użycie tego zaklęcia, umożliwia również uszkodzenie obiektów magicznych, obdarzonych zaklęciami ochronnymi o niewielkiej sile i pozbawionych zdolności samonaprawczych. Działanie na magiczne bariery zostało udowodnione, jednak wielkość wyrwy, jak i jej trwałość, nie pozostają jednoznaczne.
Dostępność: uczniowie IV roku

Pruritus derma
Wymowa: Pruritus derma
Opis: Zaklęcie to powoduje swędzenie całej skóry, albo tylko miejsca, w które zaklęcie trafiło (w zależności od -siły- zaklęcia). Swędzenie to jest tak dokuczliwe i intensywne, że człowiek nie może przestać się drapać, nawet jak zdrapuje sobie skórę. Dość potworne uczucie.
Dostępność: uczniowie IV roku


- Uczniowie V Roku -


Amisso Conscientia
Wymowa: Amisso Konscjentja
Opis: Zaklęcie owo powoduje krótkotrwałą (nie dłużej niż godzinną, chociaż i to jest skrajnym maksimum) utratę przytomności osoby, którą trafiło.
Dostępność: uczniowie V roku

Deprimo
Wymowa: Deprimo
Opis: dokładnie nie wiadomo, gdyż było użyte tylko raz, a wtedy zrobiło dużą dziurę na wylot w drewnianej podłodze.
Dostępność: uczniowie V roku

Diminuendo
Wymowa: Diminuendo
Opis: zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.
Dostępność: uczniowie V roku

Gelidum Spiritus
Wymowa: Gelidum Spiritus
Opis: Zaklęcie pojedynkowe wyrzucające z różdżki ciemno zielonkawy dym zmierzający niczym pocisk w stronę oponenta. Nie jest to zaklęcie o rozbrajającym, czy ogłuszającym. Gdy styka się z przeciwnikiem po prostu mrozi jego ciało sprawiając, że w pierwszym odruchu najczęściej kuli się z zimna, a ciało które przeszył duch pokrywa powłoka śniegu i lodu. Efekt trwa od kilku do nawet kilkunastu sekund, choć wszystko zależy oczywiście od siły rzucającego i tego jak poradzi sobie ofiara.
Dostępność: uczniowie V roku

Sentignis
Wymowa: Zaklęcie niewerbalne, wymagające jedynie wycelowania w dany obiekt i pomyślenia formuły.
Opis: Zaklęcie poparzenia. Osoba na które zostanie rzucone, czuje przez kilka sekund uczucie podobne do rzucenia w płomienie. Zaklęcie nie zostawia żadnych widocznych śladów.
Dostępność: uczniowie V roku


- Uczniowie VI Roku -


Deserta
Wymowa: Dezerta z naciskiem na "de"
Ruch różdżką: Celować w podłoże przez cały czas trwania zaklęcia.
Opis: Zamienia podłoże w ruchome piaski, które szybko wciągają wroga pod ziemię. Działa genialnie w połączeniem z zaklęciami utwardzającymi lub podpalającymi, gdyż można szybko unieruchomić przeciwnika, wystarczy by był w piasku po kostki... i zaraz będzie miał darmowy prezent w postaci skalnych lub szklanych skarpetek. Słabością zaklęcia jest to, że nie cechuje go szybkość, aby grunt wciągał przeciwnika rzucający musi utrzymać koncentrację czaru i celować różdżką w dane miejsce, w przeciwnym razie zaklęcie zahamuje na etapie, w którym czarodziej przerwie.
Dostępność: uczniowie VI roku

Expulso
Wymowa: Ekspulso
Opis: powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
Dostępność: uczniowie VI roku

Obscuro
Wymowa: Obskuro
Opis: sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Dostępność: uczniowie VI roku


- Uczniowie VII Roku -


Duro
Wymowa: Duro
Opis: przemienia w kamień dowolny obiekt żywy, lub martwy
Dostępność: uczniowie VII roku

Levicorpus
Wymowa: Lewikorpus
Opis: sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół (wersja z książki), lub daleko odrzuca przeciwnika (wersja z filmu).
* Czar ten powoduje odrzucenie przeciwnika (i związane z tym obrażenia), tylko w przypadku dobrej znajomości magii ofensywnej, oraz pełnej koncentracji – w przeciwnym razie, ofiara zawiśnie i co najwyżej podynda sobie radośnie.
Dostępność: uczniowie VII roku

Ottorius
Wymowa: Otoriu
Opis: Odrzuca przeciwnika i przez chwilkę zadaje mu wielki ból.
Dostępność: uczniowie VII roku


- Dorośli-


Arcapremo
Wymowa: Arkapremo Celując w ciało na wysokości klatki piersiowej, należy pomyśleć formułę. Zaklęcie tylko w formie niewerbalnej.
Opis: Wywołuje krótki i mocny ucisk w klatce piersiowej, podobne do stanu przedzawałowego, skutecznie utrudniający swobodne poruszanie. Choć uczucie jest nieprzyjemne, już po chwili nie pozostawia po sobie żadnych śladów czysto medycznych. Wyjątkowo niebezpieczne, gdy zastosowane pod wodą. Może prowadzić do szybkiego utopienia.
Dostępność: dorośli

Avada Kedavra
Wymowa: Awada Kedawra
Opis: najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst. Od klątwy tej zginęła większość ofiar Voldemorta i Śmierciożerców, a jedyną osobą, której udało się przeżyć jego działanie jest Harry Potter. Użycie go karane jest dożywotnim pobytem w Azkabanie. Pozostałe Zaklęcia Niewybaczalne to Cruciatus i Imperius.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Banshee
Wymowa: Banszi
Opis: Aby rzucić zaklęcie trzeba wycelować we własne gardło. Później tylko... otworzyć usta i wydać z siebie przeraźliwy dźwięk, który swoim natężeniem przyprawi wszystkich o okropny ból głowy i uszu, a w dużych dawkach zniszczy szkło.
Dostępność: dorośli

Baubillous
Wymowa: Baubillous
Opis: Zaklęcie uwalniające z różdżki jasnożółty piorun, który rani osobę trafioną. Można wykorzystać go w pojedynku jak i w celu obrony przed magicznymi stworzeniami.
Dostępność: dorośli

Klątwa Wężowej Łuski
Wymowa i ruchy różdżką: Wystarczy celnie wskazać człowieka na którego zaklęcia ma zostać rzucone, wymawiając Bifarius Optin Exuviae
Opis: Jest to dosyć niegroźna, ale jednak uciążliwa klątwa, na którą jedynym remedium są wilgotne okłady z wyciągu z ogonów szczuroszczeta oraz czas. Klątwa mija bowiem wraz z pierwszą pełnią księżyca po trzecim zrzucaniu skóry. Co do samego działania charakteryzuje się odchodzeniem dużych fragmentów skóry na całym ciele, czemu towarzyszy bardzo nieprzyjemne swędzenie. Nie jest to co prawda zaraźliwe, ale widok może nie być zbyt atrakcyjny dla oka, zwłaszcza jeśli ofiara nie umie się powstrzymać od drapania. Po pierwszym linieniu nowe warstwy skóry mogą być bowiem delikatne i wyjątkowo wrażliwe, stąd też ich kolor rumiano-różowy. Kolejne dwa linienia nie nastąpią zaś do chwili w której nowa warstwa naskórka, nie rozwinie się do swojej naturalnej formy. Nie da się też tego przyspieszyć, ani odtworzyć powierzchni naskórka. Właśnie dlatego ewentualne zbyt intensywne drapanie, może spowodować powstanie blizn lub drobnych ran otwartych. Najlepiej wtedy unikać kontaktu ze skrajnie ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Chłodna woda również przynosi czasową ulgę, jednak jest to wysoce ryzykowne z powodu dużych szans zakażenia. Skóra schodzi najszybciej w miejscach, gdzie ulega największemu naciągnięciu.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Bombarda Maxima
Wymowa: Bombarda maksima
Opis: potrafi zniszczyć duże powierzchnie np. ściany.
Dostępność: dorośli

Bracchium Emendo
Wymowa: Brakhium Emendo
Opis: powoduje znikanie kości (być może prawdziwe działanie miało być inne).
Dostępność: dorośli

Confundus
Wymowa: Konfundo
Opis: zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby. Innym zaklęciem dezorientującym jest Mimbol Wimbol.
Dostępność: dorośli

Cruciatus
Wymowa: Krucjo
Opis: jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Sprawia ofierze ogromny ból. Było często wykorzystywane przez Śmierciożerców do torturowania swoich ofiar. Innymi Zaklęciami Niewybaczalnymi są Imperius i Avada Kedavra.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Emendo
Wymowa: Emendo
Opis: rzucając zaklęcie należy wykonać różdżką ruch w jednym, określonym kierunku celując w przeciwnika. Wówczas nastąpi rozcięcie skóry dokładnie w miejscu zgodnym z kierunkiem ruchu różdżki (na wzór uderzenia biczem).
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Nullam Cultros
Wymowa: Nullam Cultros akcent pada na "os"
Opis: Trudne zaklęcie polegające na wyczarowaniu dziesiątek sztyletów lecących z końca różdżki w linii prostej w kierunku ułożenia różdżki.
Dostępność: dorośli

Widmo Strachu
Wymowa: Phantofibic
Opis: to jedna z ciekawszych klątw, która wykorzystuje wyobraźnię samej ofiary. Na poddanego jej działaniu niemal za każdym rogiem czeka widmo martwego ciała, czy człowieka krzyczącego w agonii. Niczym bogin, dostrzegalny tylko przez jedną osobę i znikający samoczynnie zaraz po odegraniu swej roli. Ofiara o słabych nerwach bałaby się ruszyć gdziekolwiek, a z czasem chętniej pozbawiłaby się wzroku, niż chciała doświadczać tych wizji dłużej. Doznania te są tym trwalsze, że łączą się ze świadomością ofiary, umieszczając niemal za każdym razem elementy jej własnych wspomnień w tym również wizje bliskich osób, a czasem i samej ofiary. Podobnie jak Klątwa Ognistej Pożogi, tak i Widmo Strachu nie posiada żadnych znaków ostrzegawczych, mogąc ukazać się niemal w każdej chwili. Gdy są sprzyjające warunki ataki zaklęcia mogą następować nawet w pełnych sekwencjach jeden po drugim.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Sectumsempra
Wymowa: Sektumsempra
Opis: powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Speculum Corporis
Wymowa: Spekulum Korporis, celując w tors lub plecy, należy wyraźnie wypowiedzieć formułę.
Opis: Zaklęcie, które potrafi nieźle zamieszać. Każdy na kim zostanie użyte, doznaje czasowego odwrócenia układu nerwowego. Oznacza to, że chcąc np. poruszyć lewą ręką, zamiast ową kończyną, poruszy prawą nogą. Doskonale nadaje się do chwilowego spowolnienia, chyba że ktoś zdoła oprzeć się własnym zmysłom i zna „nowy układ poruszania się”
Dostępność: dorośli

Zaklęcie wisielca
Wymowa: Suspexoro z akcentem na "ex", jednocześnie lekko unosząc różdżkę w górę, niejako z nagłym poderwaniem
Opis: Celując w przeciwnika wystarczy wypowiedzieć formułę i wykonać poderwanie różdżki w górę, aby trafiona osoba zawisła w powietrzu w pozie wisielca, z niewidzialną pętlą zaciśniętą na szyi. Bardzo nieprzyjemna klątwa, która jednak kończy swoje działanie w chwili opuszczenia różdżki lub rozbrojenia rzucającego.
Dostępność: dorośli
ZAKLĘCIE CZARNOMAGICZNE

Szatańska Pożoga
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne).
Opis: rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.
Dostępność: dorośli

Tonitrui
Wymowa: Tunitrłi. Akcent na pierwszą sylabę.
Opis: Kolejne proste zaklęcie magii elementarnej, tym razem to nic innego jak błyskawica. Zaklęcie typowo ofensywne mające na celu oszołomienie, rozbrojenie i chwilowe sparaliżowanie trafionego przeciwnika. Wykonywaniu zaklęcia towarzyszy głośny charakterystyczny grzmot. Do wykonania w obu formach (werbalnej jak i niewerbalnej) potrzebna jest różdżka.
Dostępność: dorośli

Zaklęcie Lustra*
Wymowa: Spekulum z naciskiem na "ku"
Ruch różdżką: Klasyczne ''Obrót i trach".
Opis: Po trafieniu nim osoby, wykonuje ona dokładnie te same ruchy i czary co postać rzucającego. Zaklęcie można wykorzystać na wiele sposobów, choć wymaga ono finezji - jeśli dobrze nie przemyślisz sytuacji, nie będziesz mógł zrobić krzywdy drugiej osobie, bo ona także zrobi krzywdę tobie. Czas trwania zaklęcia to kilka minut.
*Z powodzeniem może być wykorzystywane jako zaklęcie defensywne.
Dostępność: dorośli

 
     

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3447
Wiek: 28 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 100g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Sob Lip 02, 2016 4:54 pm   
   <Multikonta: Jasmine Gingers


Zaklęcia defensywne

Chętni na dodanie do spisu własnych zaklęć? Wystarczy napisać w tym temacie.
Dostępność: W każdym przypadku, jeżeli osoba znająca zaklęcie z wyższego kręgu, zechce uczyć osobę młodszą, gracz ma szansę nauczenia się niedostępnego dlań dotąd czaru. Nauka powinna się odbywać pod nadzorem MG bądź za pozwoleniem MG pod nadzorem osoby nauczającej. *Dorośli = osoby po ukończeniu Hogwartu, Beauxbatons, Durmstrang‎u.

- Wszyscy -


Ascendio
Wymowa: Ascendjo
Opis: Z ogromną siłą pociąga różdżkę przeciwnika, we wskazanym przez czarodzieja kierunku.
Dostępność: wszyscy


- Uczniowie I Roku -


brak

- Uczniowie II Roku -


Expelliarmus
Wymowa: Ekspeliarmus
Opis: Rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę.
Dostępność: uczniowie II roku


- Uczniowie III Roku -


Riddiculus
Wymowa: Riddikulus
Opis: Zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
Dostępność: uczniowie III roku

Scutum Planta
Wymowa: Skjutum Planta
Opis: Tworzy osłaniającą nas tarczę roślinną. Żeby ją stworzyć trzeba znajdować się blisko roślin , które mają nas obronić. Efekt dotyczy się tylko pojedynczych czarów, nie ma także wpływu na ogień. Rośliny pod wpływem zaklęcia wydłużają się i splatają w gęstwinę tworząc przed czarodziejem ścianę.
Dostępność: uczniowie III roku


- Uczniowie IV Roku -


Scalpere
Wymowa: Skalpere
Opis: Przeciw zaklęcie do Pruritus Derma. Używane też do miejsc, do których nie sięga ręka, np. pod gips czy opatrunek.
Dostępność: uczniowie IV roku


- Uczniowie V Roku -


Zaklęcie Tarczy
Wymowa: Protego
Opis: Tworzy krótkotrwałą magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed atakami przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne. Modyfikacjami tego zaklęcia są Protego Totalum oraz Protego Horriblis.
Dostępność: uczniowie V roku

Zaklęcie odbijające
Wymowa: Reffelo (można swobodnie stosować niewerbalnie)
Opis: W przeciwieństwie do klasycznych zaklęć tarczy i blokad, jest to czar przeznaczony do szybkiej i profesjonalnej walki. W zamian za rezygnację z arealnej ochrony, rzucający zaklęcie wzmacnia tarczę jedynie przy samej różdżce, co pozwala przy odpowiednim jej ułożeniu swobodnie odbijać nawet ciężkie uroki i zaklęcia. Niestety nie trafienie w tor lotu zaklęcia przed którym rzucający chce się obronić, kończy się oberwaniem czarem z pełną mocą.
Dostępność: uczniowie V roku

Sphaera luxor
Wymowa: jest to zaklęcie niewerbalne
Opis: [Zaklęcie, które w 7 tomie Voldemort rzucił aby chronić Nagini]
Zaklęcie to pozwala na zamknięcie jakiegoś obiektu lub osoby w świetlistej kuli. Kula ta jest półprzeźroczysta i uniemożliwia tak wydostanie się z niej jak i dostanie się do jej wnętrza czegokolwiek. Ten, który rzuca zaklęcie ma pełną kontrolę nad tym co może przeniknąć przez kulę a od czego się ona odbija.
Dostępność: uczniowie V roku


- Uczniowie VI Roku -


brak

- Uczniowie VII Roku -


Conversum
Wymowa: Konwerto
Opis: Po precyzyjnym wskazaniu celu- różdżka przeciwnika - i wypowiedzeniu formuły, rzucamy zaklęcie konwersji, należy wykazać się sprytem, szybkością i umiejętnościami. Rzucone na różdżkę przeciwnika powoduje, że następne zaklęcie jakie spróbuje rzucić, wystrzeli nie we wroga, a w niego samego. Promień zwyczajnie prześlizgnie się po różdżce i ugodzi w atakującego. Działa jednorazowo- następny urok zostanie wystrzelony w odpowiednim kierunku. Nie działa na zaklęcia niewybaczalne ignorując je. Takim przypadku czar podziała na kolejne rzucone zaklęcie. W przypadku jeśli będzie to czar rzucamy na samego siebie (np.: zaklęcia leczące) Conversum po prostu rozproszy to zaklęcie.
Dostępność: uczniowie VII roku

Liberacorpus
Wymowa: Liberakorpus
Opis: Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Dostępność: uczniowie VII roku


- Dorośli -


Zaklęcie Patronusa
Wymowa: Expekto Patronum
Opis: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako „kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Dostępność: dorośli

Zaklęcie Zasłony Dymnej
Wymowa: Fomecrusta
Opis: Jest to zaklęcie polegające na wystrzeleniu z końca różdżki „pocisku" będącego strumieniem dymu. Choć kolor zasłony zależy od osoby rzucającej zaklęcie, to najczęściej zasłona jest ciemnoszara. Owa chmura nie jest jednak w żaden sposób trująca i odpowiada wyłącznie za pozbawienie innych wglądu w sytuację. Problem polega na tym, że i rzucający zwykle nie jest wstanie przeniknąć wzrokiem tej bariery. Sam dym zaś, początkowo wystrzelony w formie smugi, szybko rozprzestrzenia się wokół toru lotu, wypełniając sporą przestrzeń, najczęściej całego pomieszczenia. Dym ten nie unosi się też ku górze, dlatego ewentualnie użycie poza zabudowaniami również okazuje się pomocne zarówno przy ataku na oślep, jak i ucieczce.
Dostępność: dorośli

Protego Horriblis
Wymowa: Protego horriblis
Opis: Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne. Ten potężny czar jest w stanie odeprzeć nawet zaklęcia niewybaczalne (z wyjątkiem Avada Kadavra ) istnieje tylko jeden warunek osoba je rzucająca musi włożyć w nie tyle samo, lub więcej mocy niż atakujący.
Dostępność: dorośli

Flammae saeti
Wymowa: Flamme seti
Opis działania: Ognista tarcza, jak wszystkie czary magii ognia, nie jest zwyczajnym zaklęciem ochronnym i trudno by było ją tam zakwalifikować. Jest to bardzo skomplikowany czar tworzący przed czarodziejem tarczę zakrywającą go w 3 (mag może ją przesuwać) i odpierającą zaklęcia, początkowo je wchłaniając (co zwiększa jej moc), by z czasem doprowadzić do przeładowania i wybuchu (raniącego wszystkich w okolicy), o ile nie przerwie się czaru, w odpowiednim momencie (ilość zaklęć jakie może zebrać tarcza, zależy od mocy czarodzieja, jednak zawsze dochodzi do eksplozji, a czym więcej czarów się skumuluje tym ona silniejsza). Przy każdym czarze istnieje szansa, że tarcza poparzy językiem ognia stojącego blisko wroga (do 10m). Nie odpiera czaru uśmiercającego, nie ma też wpływu na zaklęcia Imperiusa i Crucio, jednak jest w stanie pochłonąć inne zaklęcia czarnej magii, o ile moc rzucającego jest równa mocy obrońcy, w przeciwnym razie dojdzie do wybuchu.
Dostępność: dorośli

Repello Inimigotum
Wymowa: Repello Inimigotum
Opis: Bardzo potężne zaklęcie ochronne. Tworzy magiczna barierę, która chroni przed zaklęciami. Kiedy ktoś przejdzie przez barierę zostanie wysadzony lub odepchnięty. Bariera zatrzymuje zaklęcia. Tworzyć ją mogą tylko starzy czarodzieje władający potężną magią.
Dostępność: dorośli

Rubidium
Wymowa: Rubidium
Opis: Większość zna zaklęcie magicznej tarczy jakim jest "protego" i jego inne wersje. To zaklęcie zamiast blokować wymierzone w nas inne zaklęcie ma na celu absorpcję jego mocy w naszej różdżce i wykorzystanie tej mocy do rzucenia nowego czaru bądź odbicia poprzedniego w wybranym przez nas kierunku. Zaklęcie może i oszczędza siły czarodzieja, ale za to obciąża jego różdżkę. Do formy niewerbalnej wystarczy dłoń.
Dostępność: dorośli

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Współpracujemy z:
Strefa Forumowych RPG

Bleach OtherWorld



Vampire Knight










SnM

















Image and video hosting by TinyPic









Dragon Ball New Generation Reborn



















Dragonst







Król Lew











Fairy Tail Path Magician











Vampire Kingdom











Silver Baner

Toplisty








Stopka
Nie kradnij
zawartości forum!
Zapytaj o
pozwolenie jeśli
chcesz skorzystać. Forum przystosowane do przeglądarek
Mozilla Firefox i Google Chrome (odradzamy Explorera).

Strona wygenerowana w 1,25 sekundy. Zapytań do SQL: 9