Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Fabuła
Minął rok od pamiętnej Bitwy o Hogwart zakończonej pokonaniem Lorda Voldemorta. Wszystkie horkruksy zostały zniszczone, jednak za ogromną cenę życia wielu osób. Hogwart obrócił się niemal w ruinę, ale na szczęście udało się odbudować zamek, zaś od kiedy na czele szkoły stanęła Minerwa McGonagall życie młodych adeptów magii wróciło do normalności. Wciąż nie można jednak powiedzieć, że nastały spokojne czasy. Obecny minister Kingsley Shacklebolt zmaga się z silną konkurencją, która chce przejąć jego stanowisko. Wśród politycznych rywali są zarówno zwolennicy silnych rządów jak i ci, którym nie jest na rękę ponowne zrównanie w prawach czarodziejów czystokrwistych i tych którzy nie mogą się wykazać odpowiednim pochodzeniem. Środowisko śmierciożerców również pozostaje podzielone. Pozbawieni przywódcy zmuszeni są działać na własną rękę dążąc do odzyskania potęgi. Chociaż wśród nich nie brakuje ambitnych jednostek tytuł następcy Czarnego Pana wciąż pozostaje nieobsadzony.Czytaj więcej.

1
2
3
4
Ogłoszenia
► Pilnie poszukujemy nauczycieli Obrony przed Czarną Magią, Zielarstwa, Eliksirów, Numerologii, Starożytnych Run, Quidditcha oraz Historii Magii!
► Ukazał się nowy Prorok Codzienny!

100
100
100
100
W Sieci


Listopad 1999r.
Pełnia: 21-23.11 (26-28.05)
Coraz więcej deszczowej pogody, coraz silniejsze wiatry. Odczuwalny spadek temperatury. W dzień ok. 7'C, w nocy ok. -4'C.



Poprzedni temat «» Następny temat
Różdżki
Autor Wiadomość

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3447
Wiek: 28 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 100g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Sob Lip 02, 2016 4:49 pm   Różdżki
   <Multikonta: Jasmine Gingers



Różdżka - podstawowy dla każdego czarodzieja ośrodek mocy za pomocą którego może on rzucać czary. Różdżka sama wybiera swojego właściciela, dlatego skuteczność wykonania zaklęcia nie pasującą różdżką jest niska. Jeśli jednak różdżka zostaje przekazana przez prawowitego właściciela w nowe ręce, może się ona dostosować do nowego czarodzieja. Samo wykonanie tego magicznego przedmiotu to jedna z najstarszych sztuk w magicznym świecie

Co się składa na różdżkę?

- Drewno -

Typ podstawowy - spośród rodzajów drewna poniżej przedstawionych może wybierać każdy. Można również wymyślić swój rodzaj drewna i wówczas zostanie od dodany do poniższego spisu.
  • Buk - właściwości tego drzewa uwypuklają takie cechy jak uporządkowanie czy umiejętności organizacyjne. Ponoć właścicielom różdżek wykonanych z tego drewna sprzyja większe szczęście (nie potwierdzono naukowo).
  • Brzoza - mówi się o dobroczynnym i ochronnym działaniu tego drewna, które jakoby miałoby przyciągać opiekuńcze duchy. Różdżki brzozowe cieszą się wielkim powodzeniem wśród urodzonych gospodyń domowych.
  • Cedr - symbol władzy, ale również optymizmu wzmagający zdolność do analizowania i dedukowania. Powstają z niego bardzo solidne różdżki - szczególnie dopasowujące się do talentów transmutacyjnych.
  • Cis - trujące drzewo, którego magicznymi aspektami była siła, sprężystość, życie i śmierć, czasami nazywany drzewem nieśmiertelności. Jego obecność w domu ponoć ściąga nieszczęście na domowników (wyjątek - osoby zajmujące się eliksirami).
  • Czarny bez - uważane za siedlisko złych duchów jednocześnie chroniące właściciela przed szkodliwymi dla niego czarami. Mimo wielkiej mocy magicznej mało istnieje różdżek z tego drzewa, jest ono bowiem wyjątkowo niewdzięczne w obróbce.
  • Dąb - wspomaga w koncentracji i wzmaga wewnętrzną intuicję. Ma duże zdolności ochronne, dzięki czemu jest szeroko rozpowszechniony wśród zwolenników magii defensywnej. Różdżki znakomite na dzisiejsze niespokojne czasy.
  • Drzewo różane (palisander) - koncentruje w sobie siłę do pokonywania przeciwności losu, energię motywującą do działania, a jednocześnie pozorną niewinność, której łatwo dać się omamić. Doskonała dla osób nieśmiałych.
  • Dziki bez - drewno działające relaksująco i kojąco, jego obecność powoduje napływ twórczej energii i chęci do pracy. Dzięki dużej giętkości ciężko złamać różdżkę wykonana z tego materiału.
  • Grab - tradycyjne drewno, jedno z najbardziej pospolitych materiałów na różdżkę, doskonałe dla młodych adeptów sztuk magicznych, którzy dopiero uczą się jak się posługiwać swoją różdżką.
  • Heban - dość wytrzymałe drewno, którego właściwości wspomagają regenerację sił oraz wzmacniają organizm. Ich domeną są zaklęcia zwykłe oraz te z kategorii defensywnych, aczkolwiek dobrze sprawdzają się i w innych dziedzinach magii.
  • Jabłoń - symbolika jabłoni wiąże się z obfitością bogactwem oraz właściwościami uzdrawiającymi. Tego typu różdżki wzmacniają czary lecznicze oraz magię defensywnę, jednak nie zostało to potwierdzone naukowo.
  • Jałowiec - standardowy materiał na różdżkę, wyjątkowo elastyczny, dzięki czemu ciężko jest go złamać. Doskonale sprawdza się w różnych dziedzinach magii, aczkolwiek nieco słabiej reaguje na czary transmutacyjne.
  • Jarzębina - symbol niefrasobliwej radości i powodzenia, a przy tym ochrony przed nieszczęściem i zgubą. Różdżki jarzębinowe bywają kapryśne, ale zasadniczo nie zawodzą w prawdziwej potrzebie.
  • Jaśmin - pomaga zachować aktywność umysłową przez bardzo długi czas, a także łagodzi emocjonalne napięcie w stresujących sytuacjach. Różdżka wykonana z tego drewna polecana jest szczególnie młodym osobom.
  • Jesion - symbolizuje ambicje, a jednocześnie kojarzony jest z magią morza - a zatem idealnie sprawdza się w czarach powiązanych z wodą. Sympatykami właścicieli różdżek wykonanych z tego drewna są jednorożce.
  • Kasztanowiec - koi dolegliwości duszy w chwilach załamania, poprawia nastrój w depresji. Pomaga odnaleźć w sobie siłę do przezwyciężenia przeszkód, zwalczyć lęki i niepokoje. Drewno dość wytrzymałe.
  • Klon - symboliką klonu jest choćby mądrość, a oprócz tego według starych wierzeń przodków po śmierci za sprawą czarów dusza człowieka została zamykana w drzewie klonu. Być może dlatego drewno to jest tak świetnym materiałem na różdżkę.
  • Leszczyna - różdżki z leszczyny od wieków cieszą się wielkim uznaniem używali ich z zaskakująco dobrymi efektami druidzi oraz czarodzieje z północnej Europy. Symbolika leszczyny jest głęboko powiązana z przyrodą.
  • Lipa - magiczną cechą drewna lipowego była przyjaźń, ochrona, a także wytrwałość. Różdżki wykonane z tego drewna bardzo dobrze sprawdzają się w zaklęciach defensywnych, jednak ich wadą może być nieco zbyt wolny przepływ magicznej mocy.
  • Mahoń - właściciele różdżek wykonanych z tego drewna muszą na nie uważać, ponieważ cechuje je duża kruchość. Jednocześnie jest to dość przyzwoita różdżka, rzadko zdarzają się jej spięcia.
  • Miłorząb japoński - wywiera pozytywny wpływ na procesy zapamiętywania, koncentracji uwagi oraz uczenia się, dlatego polecany jest osobom w okresie edukacji oraz przy pracach wymagających stałej uwagi.
  • Olcha - sprzyja umiejętnemu rozróżnianiu dobra od zła oraz pomaga wyczuć negatywną energię. Różdżki wykonane z tego drewna polecane są osobom, które widzą się na stanowiskach aurorów.
  • Orzech włoski - magicznymi cechami orzecha włoskiego była płodność, urodzaj oraz pomoc w odkrywaniu ukrytej mądrości. Podobno zaskakująco wzmacnia intuicję, a także dobrze współgra z czarami typowo ochronnymi i defensywnymi.
  • Ostrokrzew - wszechstronny materiał na różdżkę wzmagający taką cechę jak choćby odwaga. Pomaga odgonić wrogo nastawione magiczne zwierzęta. Różdżki wykonane z ostrokrzewu świetnie sprawdzają się przy magii ofensywnej.
  • Sosna - symbol wyrafinowania, ale również oczyszczenia i urodzaju. Wzmacnia takie cechy charakteru jak stanowczość i odwagę. Drewno szczególnie polecane kobietom.
  • Sykomora - symbol dążenia do celów wyższych. Wspomaga takie cechy jak ambicja i determinacja. Idealnie współgra z osobami pragnącymi daleko zajść w swoich poczynaniach.
  • Tarnina - drewno dla osób nie przepadających za duchami czy poltegriestami, bowiem skutecznie odpędza ich obecność, wspomaga również układ odpornościowy. Wyjątkowo elastyczny materiał.
  • Wiąz - nie bez powodu nazywany jest drzewem pojednania, bowiem pozwala dostrzec wiele różnych obliczy istot uważanych za wrogie i pomaga je zrozumieć. Sprzyja zaklęciom leczniczym.
  • Winorośl - drewno, z którego różdżki tworzy się specjalne dla osób cechujących się silną wolą, precyzyjnym intelektem oraz uporem i tendencją do bezwzględnej dominacji nad innymi, bowiem wspomaga ich tolerancję i akceptację odmiennych poglądów.
  • Wierzba - magicznymi cechami wierzby było leczenie, dlatego idealnie sprawdza się w rękach uzdrowicieli. Jej właściwościami jest również wdzięk, który być może nawet w jakimś stopniu udziela się właścicielowi takiej różdżki.
  • Wiśnia - symbol powodzenia, a zatem i szczęścia jakie może przynosić posiadaczowi różdżki wykonanej z jej drewna. Cechuje ją trwałość, dzięki czemu może służyć nawet przez pokolenia.
  • Wrzos - posiadacze różdżki z tego drewna powinni docenić przede wszystkim jego właściwości uspokajające i pomagające trzymać nerwy na wodze w trudnych sytuacjach, jednak duża ilość różdżek wrzosowych w jednym miejscu może prowadzić do nieprzyjemnych spięć między nimi.

Typ specjalny - spośród tych rodzajów drewna mogą wybierać wyłącznie Ci, którzy postarali się o napisanie bardzo dobrej karty postaci.
  • Brzoskwinia - szczególnie pozytywny symbol kojarzony z nieśmiertelnością, długowieczność i młodość. Z drewna brzoskwiniowego powstają najwyższej jakości różdżki o wysokich predyspozycjach do nieszkodliwych zaklęć. +1 punkt do zaklęć zwykłych.
  • Czeremcha - wyjątkowo cenny materiał na różdżkę, ponieważ zawiera wiele właściwości wzmacniających zdolności magiczne, szczególnie pozytywnie działa na czary transmutacyjne. +1 punkt do transmutacji.
  • Daglezja - wiąże się z symboliką mądrości, inteligencji i kreatywności, dzięki czemu zwiększa pomysłowość oraz działa pomocniczo w realizacji zamierzonych planów. Materiał dość sztywny. Zwiększa szybkość nauki zaklęć.
  • Figowiec - wiąże się z tą lepszą stroną człowieka, ponoć sprzyja uwydatnieniu wielu pozytywnych cech takich jak szczerość czy uczciwość, a także wspomaga rozsądek i wybór odpowiedniej drogi w działaniu. +1 punkt do zaklęć zwykłych.
  • Głóg - właściwości głogu często są kojarzone z jego oczyszczającą mocą. Różdżki głogowe same z siebie nie wyróżniają się specjalnie na żadnym polu, cała ich moc zależy do rdzenia, którego właściwości wzmacniają. +1 punkt do wybranej statystyki magii.
  • Gruszka - symbol miłości macierzyńskiej oraz długowieczności. Różdżki wykonane z drewna pochodzącego z gruszy wykazują się dużą elastycznością i ułatwiają naukę nowych zaklęć, w szczególności nie przeznaczonych do walki. +1 punkt do zaklęć defensywnych.
  • Jodła - drzewo mistyczne wspomagające inteligencję oraz dedukcję. Co prawda nie zapewnie silnej mocy magicznej jako materiał na różdżkę, ale sprzyja szybkości i trafności w rzucanych zaklęciach. Zwiększa szybkość działania czarów.
  • Migadłowiec - dość zdradziecki materiał na różdżkę, ponieważ ma dziwny zwyczaj losowo zwiększać i zmniejszać działanie zaklęć, czego niestety nie udało się potwierdzić jeszcze naukowo. +1 punkt do losowej statystyki magii.
  • Morela - choć sama w sobie jest symbolem nieśmiertelności i powodzenia, to jednak posiada spory zapas negatywnej energii, która idealnie współgra z różnego rodzaju klątwami i innymi paskudnymi zaklęciami. +1 punkt do zaklęć czarnomagicznych.
  • Oliwka - symbolizuje dojrzewanie do doskonałości, a także dążenie ku długowieczności. Jest do materiał dość trudny w obróbce na różdżkę, ponieważ wymaga specjalnego lakierowania, które chroni przed nadmierną giętkością. +1 punkt do zaklęć defensywnych.
  • Sekwoja - wyjątkowo wytrzymałe, z uwagi na dużą odporność drewno to uważane jest za niemal nieśmiertelne. Niestety nie pozostaje to w parze z elastycznością, której brakuje różdżkom z tego materiału wykonanym. Zwiększa wytrzymałość różdżki.
  • Świerk - zachęca do podjęcia wyzwania i zmierzenia się z ryzykiem , aby osiągnąć sukces. Uczy jednocześnie obiektywizmu i pozwala zachować realizm we wszystkich poczynaniach, w dodatku pomaga przezwyciężyć lęk. Zwiększa skuteczność czarów.
  • Topola - magiczne cechy drewna topoli to ochrona oraz pomoc w rozwiązywaniu trudnych spraw i sytuacji. Drewno z topoli ma cenne właściwości związane z magią defensywną, ale również jest dobrym materiałem do zaklęć czarnomagicznych. +1 punkt do zaklęć defensywnych.

Typ wyróżniony - drewno z poniższej listy mogą otrzymać jako materiał na różdżkę wyłącznie Ci, którzy aktywnie uczestnicząc w akcjach fabularnych przyczynili się do rozwoju wydarzeń. Wymagane minimum 200 postów fabularnych. Można zgłaszać się do Vanessy Harvin z chęcią wymiany drewna na takie bądź Administracja sama wybierze kto jest go godzien.
  • Akacja - symbol długowieczności i nieśmiertelności. Różdżki wykonane z tego drewna są wyjątkowo trwałe (trzeba się wybitnie natrudzić, żeby je złamać), ale mogą nie sprawdzać zbyt efektownie w ofensywie. + 2 punkty do zaklęć defensywnych, większa wytrzymałość drewna na jakiekolwiek uszkodzenia.
  • Aktinidia - dość silny materiał na różdżki z tendencją do zakleć ofensywnych, bowiem te czary idealnie wpasowują sie w domenę aktinidii. Nieco mniej zalecana przy preferencjach defensywnych. + 2 punkty do zaklęć ofensywnych, większa skuteczność czarów.
  • Aronia - bliska obecność różdżki wykonanej z tego drewna wspomaga odporność organizmu, a także działa osłabiająco na wszystkie zaklęcia, które oddziaływują na wnętrze ludzkiego ciała. + 2 punkty do zaklęć zwykłych, większa moc zaklęć uzdrawiających.
  • Cyprys - niezwykle rzadko materiał na różdżkę, wymagający długiego lakierowania. Idealnie sprawdza się przy czarach uzdrawiających, zwiększa spokój i wyciszenie, pomaga pokonywać przeciwności losu. + 2 punkty do zaklęć ofensywnych, większa moc czarów uzdrawiających.
  • Hurma - drzewko koncentracji i sił umysłowych. Ponoć sprzyja rozproszeniu myśli u osób nam nie przychylnych. Doskonale się sprawdza jako materiał do zaklęć transmutacyjnych oraz defensywnych. + 2 punkty do transmutacji, większa celność czarów.
  • Kudrania - materiał o dość dużych zasobach magicznych, dzięki czemu przyspiesza naukę zaklęć nawet wymagających wielu ćwiczeń oraz sprzyja czarom niewerbalnym ułatwiając koncentrację. + 2 punkty do zaklęć zwykłych, przyspiesza naukę zaklęć.
  • Modrzew - jest jednym z drzew o najtwardszym i najtrwalszym drewnie, łączony często z symboliką śmierci i odrodzenia. Przejawia się dużym zasobem pozwalającym na większe wzmocnienie mocy rdzenia różdżki. + 3 punkty do losowo wybranej statystyki magii.
  • Sandałowiec - materiał wielce energetyzujący, pomaga oczyścić umysł i zebrać rozproszoną energię, a także daje siłę do dalszych działań. Polecany dla czarodziejów aktywnie spędzających czas. + 2 punkty do zaklęć ofensywnych, większa wytrzymałość drewna na jakiekolwiek uszkodzenia.

- Rdzeń -


Typ podstawowy - spośród rodzajów rdzeni podanych poniżej może wybierać każdy. Można również wymyślić swój rodzaj rdzenia i wówczas zostanie od dodany do poniższego spisu.
  • Kieł cerbera - silny rdzeń szczególnie biorąc pod uwagę pewne nacechowanie czarną magią, które pod tym względem wzmacnia różdżkę. Czasem może mieć odrobine spowolnione działanie. Całkowicie nieposłuszna w rękach innego posiadacza niż prawowity właściciel.
  • Kieł widłowęża - jeden z najlepszych rdzeni koncentrujących energię przeciwko mrocznym zaklęciom z dziedziny czarnej magii. Doświadczeni czarodzieje potrafią odpowiednio obracać te właściwość na korzyść czarnej magii za pomocą specjalnych rytuałów.
  • Łuska chimery - pochodząca z ogona bestii nadaje różdżce cechy podobne do łuski smoka, a więc trwałość i odporność. Nie tylko okazuje się skuteczna w magii defensywnej, ale również miłośnicy transmutacji znajdą w niej rdzeń dla siebie.
  • Łuska salamandry - podobnie jak jaszczurki będące materiałem na ten rdzeń tak i domeną ich łusek znajdujących się w rdzeniach jest moc ognia, dlatego różdżki posiadające takowe wnętrze są idealne we wszelkiego rodzaju magii ognia.
  • Łuska smoka - łuski smoka cechuje niezwykła trwałość i odporność, zatem można się spodziewać, że jako rdzeń te atrybuty głównie przypisują różdżkom w jakich zostały użyte. Domeną tych rdzeni jest właśnie magia defensywna oraz proste zaklęcia.
  • Łuska węża morskiego - bardzo cenny rdzeń ze względu na swoje silne właściwości defensywne, których to zaklęć wspomaga działanie. Sprawdza się również w różnego rodzaju klątwach i urokach oraz czarach typowo leczniczych i uzdrawiających.
  • Pióro dirikraka - ciekawy rdzeń, bowiem silnie wspomaga umiejętność teleportacji (posiadacze takowej różdżki zwykle nie mają z nią problemów) oraz zaklęcia zwodzące. W dodatku sprzyja zwiększeniu szybkości rzucanych czarów.
  • Pióro feniksa - zawiera w sobie wielki potencjał magiczny, dzięki czemu świetnie spisuje się w różnorakich dziedzinach magii. Szczególnie sprawdza się w obronie przed czarną magią, choć wyjątkowo silny umysł może nadać mu właściwości i czarnomagiczne.
  • Pióro graniana - rdzeń, który sprzyja szybkości i celności rzucania czarów. Nie jest zbyt popularny z uwagi na coraz rzadsze stada tej odmiany pegazów, jednak z uwagi na praktyczność często polecany dla osób żyjących w ciągłym biegu.
  • Pióro memortka - świetnie wpływa na skuteczność zaklęć, a także wspomaga szybkość ich nauki i zapamiętywania. Mimo przeciętnego zasobu mocy magicznej jest dość cenionym rdzeniem choćby z powodu pozytywnego oddziaływania na magię niewerbalną.
  • Pióro ze skrzydła hipogryfa - jeden z bardziej popularnych rdzeni, który co prawda nie przejawia zbyt potężnych zasobów mocy magicznej, ale za to nadrabia praktycznością (nadaje się do każdego rodzaju zaklęć) oraz posłuszeństwem wobec posiadacza różdżki.
  • Pióro znikacza - jeden z popularnych rdzeni, często spotykany w Stanach Zjednoczonych. Zdecydowanie usprawnia szybkość rzucanych zaklęć oraz umożliwia im pewne (aczkolwiek niewielkie) modyfikacje toru lotu już po wypowiedzeniu formułki. Ma jednak mały zasób mocy.
  • Pióro żmijoptaka - rzadko spotykany rdzeń, z uwagi na ciężką jego dostępność oraz objęcie żmijoptaków okresową ochroną. Sprawdza się przede wszystkim w zaklęciach ofensywnych, wpływa pozytywnie na celność oraz skuteczność rzucanych czarów.
  • Popiół z popiełka - rdzeń ten jest nie tylko nieocenionym specjalistą z dziedziny czarów ognistych, ale i doskonale radzi sobie z magią defensywną. Warto dodać, że różdżka nosząca ten rdzeń zawsze zachowuje ciepłą temperaturę.
  • Róg jednorożca - według nieoficjalnych statystyk róg jednorożca był rdzeniem wielu sławnych i potężnych magów. Mimo trudności w jego zdobyciu jest wielce pożądanym materiałem, z uwagi ma pokaźny zasób mocy magicznej jaki można z niego wykrzesać.
  • Sierść wilkołaka - rdzeń dość wrogo nastawiony do korzystania z jego zasobów magicznych, często nieufny wobec posiadaczy i nie łatwo poddający się ich magicznym działaniom, jednak temu kto zyska nad nim panowanie zapewnia świetną skuteczność.
  • Szpon hipogryfa - popularny rdzeń doskonale sprawdzający się w różnego rodzaju zaklęciach i urokach - zarówno ofensywnych, defensywnych jak i zwykłych. Trochę gorzej radzi sobie z transmutacją, a także może źle reagować na czarną magię.
  • Włos chimery - pochodzący z tułowia bestii. Czasem bywa kapryśny, nie powinien być używany przez młodych adeptów sztuk magii z uwagi na całkiem spory spichlerz magiczny, który tylko doświadczonym czarodziejom pomaga w kształceniu i operowaniu poszczególnymi zaklęciami.
  • Włosa demimoza - niemal idealny do wszelkiego rodzaju czarów maskujących czy zwodzących. Równie dobrze sprawdza się w transmutacji. Czasem powoduje pewną kapryśności różdżki oraz nieco spowolnione rzucanie zaklęć. Przypadki te należą jednak do rzadkości.
  • Włos kelpii - popularnie występujący rdzeń, szczególnie często wybierany w krajach nadbałtyckich oraz śródziemnomorskich. Posiada przeciętny zasób mocy magicznej, sprawdza się w różnego rodzaju zaklęciach, w tym świetnie w transmutacji.
  • Włos Lepreukana - dość kapryśny materiał na rdzeń, który może zarówno osłabić siłę losowego czaru jak i go wzmocnić. Ma słabe zastosowanie przy czarnej magii, za to zdecydowanie ukierunkowuje się na zakres czarów leczniczych i uzdrawiających.
  • Włos lwa nemejskiego - ten rdzeń wytwarzany jest wyłącznie w Instytucie Magii na cyprze, więc sporo trudności nastercza jego zdobycie. Ma silne właściwości defensywne, a w dodatku zaklęcia wytwarzane z pomocą tego rdzenia cechuje duża skuteczność.
  • Włos mantikory - niebezpiecznie jest posiadać ten rdzeń w różdżce, ponieważ powiada się, że "zniewala on" swojego właściciela uzależniając go od siebie. Bardzo duża zasobność mocy magicznej z tendencją do klątw oraz mrocznych czarów.
  • Włos z ogona centaura - bardzo rzadko spotykany rdzeń (można go zdobyć jedynie "po znajomości"). We wprawnych rękach czarodzieja tworzy świetną broń, bowiem nadaje się do każdego typu zaklęć, ze szczególnym uwzględnieniem magii leczącej.
  • Włos z ogona/grzywy jednorożca - dooskonały dla ludzi, którzy uczciwie oceniają swoje zamiary. Popularny rdzeń o przeciętnych magicznych właściwościach, który w rękach wprawnego czarodzieja zamieni się w potężną broń.
  • Włos szyszymory - rzadko spotykany rdzeń, niechętnie wytwarza się z niego różdżki z uwagi na skojarzenie ze śmiercią. Specjalizuje się w klątwach oraz urokach, a także zaklęciach ofensywnych. Słabo oddziałowujący w pozostałych dziedzinach magii.
  • Włos wili - wyjątkowo kapryśny materiał na rdzeń, zdarza się, że nie słucha swojego właściciela, jednak silne umysły zapewne dadzą radę ją ujarzmić. Nadaje różdżkom silniejsze właściwości transmutacyjne, aczkolwiek sprawdza się i w innych dziedzinach.
  • Włókno z pachwiny nietoperza - popularnie występujący rdzeń, dziwnym (niepotwierdzonym) przypadkiem najczęściej trafiający się czarodziejom na których czeka kariera urzędnicza. Ma szerokie zastosowanie w każdej dziedzinie magii, choć nie cechuje się zbyt wielką siłą.
  • Włókno z serca testrala - rdzeń występujący dość rzadko dla osób o ambitnych aspiracjach, bowiem z uwagi na szeroki i niezwykle uporządkowany zasób mocy magicznej pozwala nawet słabszym czarodziejom kontrolować silniejsze zaklęcia.
  • Włókno ze skrzydła chochlika - bardzo psotny rdzeń, kapryśny, który nie zawsze stosuje się do poleceń prawowitego właściciela różdżki. Bardzo dobry w dziedzinie zaklęć i uroków. Czasem może powodować pewien świst różdżki przy rzucaniu czarów.
  • Włókno ze smoczego serca - specjalnością tego rdzenia są uroki zarówno te proste jak i bardzioej skomplikowane. Mimo pewnego cienia złośliwości rdzeń ten całkiem nieźle współgra z czarną magią nadając większą płynność i skuteczność klątwom.
  • Włókno z wątroby chimery - samo włókno ma silne właściwości odkażające, co nadaje różdżce doskonałych cech leczniczych i uzdrawiających. Sam rdzeń jest ściśle powiązany z dziedziną transmutacji i to na niej głównie skupia się jego moc.

Typ specjalny - spośród tych rodzajów rdzeni mogą wybierać wyłącznie Ci, którzy postarali się o napisanie bardzo dobrej karty postaci.
  • Jad akromantuli - wyjątkowo cenny specyfik, dość rzadko wykorzystywany jako rdzeń różdżki. Mimo średniej pojemności zasobów magicznych ma świetne zastosowanie wobec czarów zarówno ofensywnych jak i defensywnych, gorzej z transmutacją. +2 punkty do zaklęć ofensywnych.
  • Jad buchorożca - specjalnie spreparowany płyn wydobyty z rogu bestii o silnym działaniu ofensywnym. Bardzo wybuchowy, dlatego można się spodziewać znacznej siły zaklęć o dużej sile rażenia pod warunkiem, że różdżka zostanie użyta przez doświadczonego czarodzieja. +2 punkty do zaklęć ofensywnych.
  • Kieł węża morskiego - dość toksyczny rdzeń, bowiem drewno różdżek jakie go nosi gnije w przeciągu 15 lat. Z kolei sam kieł nadaje różdżce silnych właściwości magicznych oraz takich, które bardzo dobrze współpracują z czarną magią. Doskonale radzi sobie z klątwami i urokami. Zwiększa moc klątw i uroków.
  • Krew chimery - specjalnie spreparowana substancja znacznie ułatwiająca naukę oraz działanie zaklęć transmutacyjnych. Idealnie współgra z myślami właściciela różdżki dopasowując się do właściwości konkretnego zaklęcia reaguje czasem przed wypowiedzeniem jego formułki. +2 punkty do transmutacji.
  • Krew reemu - wobec trudności ze zdobyciem tego specyfiku rdzenie takie występują nader rzadko. Ich specyficzną cechą jest znaczne wzmocnienie każdego czaru w jakim mają zastosowanie. Czasem jednak zdarzają się im momenty zawieszenia. +2 punkty do losowej statystyki magii.
  • Łuska ramory - posiadający duży zasób mocy magicznej rdzeń, ułatwiający naukę zaklęć z wyższego poziomu oraz czarów bardziej skomplikowanych. Bardzo dobrze radzi sobie z magią ofensywną. Charakterystycznie rozjaśnia drewno różdżki. +2 punkty do zaklęć ofensywynych.
  • Łuska syreny/trytona - rdzeń o przeciętnej zasobności mocy magicznej, który czasami wykazuje się kapryśnością. Nie jest polecany osobom o wybuchowym charakterze. Wspomaga naukę zaklęć oraz niewerbalność w ich stosowaniu. Specjalizuje się w zwykłych zaklęciach. Większa skuteczność zaklęć niewerbalnych.
  • Pióro ptaka stymfalijskiego - Ptaki stymfalijskie czyli niebezpieczne stworzenia o żelaznych dziobach i piórach żywiące się mięsem. Rdzeń o wybitnie silnym działaniu defensywnym sprzyjający szybkości i celności rzucanych zaklęć. +2 punkty do zaklęć defensywnych.
  • Pióro tesnala - rzadko spotykany rdzeń pegaza, którego głównym znakiem rozpoznawczym jest umiejętność niewidzialności. Wzmaga celność rzucania zaklęć, a także doskonale sprawdza się przy czarach zwodzących oraz różnego rodzaju urokach. Zwiększa celność rzucanych zaklęć.
  • Róg dwurożca - jedno z niewielu stworzeń, z którego z rogów jednego osobnika wytwarza się dwa rdzenie pozostające ze sobą w ścisłej więzi. Posiada szeroki zakres pojemność magicznej, jest praktyczny i polecany czarodziejom o dużych ambicjach. +2 punkty do wybranej statystyki magii.
  • Sierść ponuraka - wyjątkowo rzadko spotykany rdzeń, którego cechą charakterystyczną jest lekkie osłabienie działania różdżek przebywających w jego pobliżu. Zaleźność ta jest tym silniejsza im mocniejsza jest więź właściciela z różdżką. - 2 punkty do statystyk magii u przeciwnika.
  • Włókno z serca cerbera - rzadko spotykany rdzeń z uwagi na trud z jakim wiąże się jego zdobycie. Sprzedawany jedynie u bułgarskiego wytwórcy różdżek. Ma dużą moc magiczną i tendencję do zaklęć ofensywnych, poza tym błyskawicznie reaguje na działania swojego właściciela. +2 punkty do zaklęć ofensywnych.
  • Włókno z serca gryfa - materiał na rdzeń z bardzo dużą zasobnością mocy magicznej, dopasowuje się do każdego właściciela i świetnie radzi sobie w każdej dziedzinie czarów. Raz na dwadzieścia sprzeciwia się woli czarodzieja (dane nieoficjalne). +2 punkty do wybranej statystyki.
  • Włókno z serca świergotnika - rdzeń wytwarzany jedynie w Instytucie Magii w Egipcie, wobec tego cechuje go trudna dostępność. Przy rzucaniu zaklęć wytwarza odgłos lekkiego świstu. Ma szerokie zastosowanie w każdej dziedzinie magii oraz sporą zasobność magiczną. +2 punkty do losowej statystyki magii.
  • Włókno z serca żmijoptaka - doskonały rdzeń do każdego typu zaklęć, wspomaga ich celność i skuteczność, całkiem nieźle radzi sobie również z czarną magią. Czyni różdżkę bardziej trwalszą i odporniejszą na różne uszkodzenia oraz zniszczenie. Zwiększa skuteczność i celność zaklęć.

Typ wyróżniony - rdzenie z poniższej listy mogą otrzymać jako materiał na różdżkę wyłącznie Ci, którzy aktywnie uczestnicząc w akcjach fabularnych przyczynili się do rozwoju wydarzeń. Wymagane minimum 300 postów fabularnych. Można zgłaszać się do Vanessy Harvin z chęcią wymiany rdzenia na takie bądź Administracja sama wybierze kto jest go godzien.
  • Jad mantikory - wyjątkowo niebezpieczny rdzeń, przygotowanie go do wypełnienia drewna trwa każdorazowo 10 lat. Zadziwiająco wzmacnia moc zaklęć bez względu na ich dziedzinę. Zakazane jest jego sprzedaż czarodziejom, którzy nie ukończyli szkoły. +4 punkty do wybranej statystyki.
  • Jad wiwerny - wyciąg z żądła tego smokopodobnego stwora jest uważany za jedną z najsilniejszych znanych trucizn magicznych. Specjalnie spreparowany nadaje różdżce silne właściwości ochronne. Charakterystyczny przy tym rdzeniu jest ciemnienie drewna różdżki. +4 punkty do losowej statystyki magii, większa skuteczność czarów czarnomagicznych.
  • Kieł bazyliszka - materiał zakazany do wykorzystywania jako rdzeń różdżki (jednak nielegalny handel kwitnie) z uwagi na dużą toksyczność jaką nasącza wiele spośród rzucanych nim zaklęć. Doskonały w każdej dziedzinie, nieco słabszy w czarach uzdrawiających. -4 punkty do przeciwnych mu zaklęć przeciwnika, większa szybkość rzucania czarów.
  • Kieł kobry faraońskiej - rdzeń już wymierający z uwagi na wymierający gatunek tego olbrzymiego i niebezpiecznego węża. Ma ogromną pojemność magiczną, a dodatkowo zwiększa szybkość i celność zaklęć. Rzucane czary działają dosłownie w mgnieniu oka. +4 punkty do zaklęć ofensywnych, większa szybkość w rzucaniu zaklęć.
  • Krew śmierciotuli - tajemniczy specyfik nad którym Magiczne Instytuty Naukowe wciąż prowadzą badania. Pewne jest, że zawiera silne właściwości wchłaniające dzięki czemu rdzeń absorbuje jakiś mały procent zaklęć w niego skierowanych. -4 punkty do przeciwnych mu zaklęć.
  • Łuska meduzy - mowa tu oczywiście o kobiecym stworze z czupryną węży na głowie. Rdzeń ten uważany był za najsilniejszy w czasach średniowiecza. Ma zadziwiającą właściwość nieco spowalniania zaklęć przeciwnika, która przysporzyła mu sporą sławę. +4 punkty do wybranej statystyki magii, spowalnia rzucanie zaklęć przez przeciwnika.
  • Sierść nundu - sierść jedynego nundu jakiego schwytano w Kongo żywcem. Ten specyfik ponoć miał w swojej różdżce potężny czarownik rosyjski - Rasputin. Silnie oddziaływuje na czary ofensywne, czasem zwykłe machnięcie różdżką może wywołać drobne zniszczenia. +4 punkty do zaklęć ofensywnych.
  • Włókno z serca koszmaru - mówiąc o koszmarze należy mieć na myśli czarnego konia z ognistą grzywą i ognistym ogonem. Rdzeń ten nadaje silnych właściwości ognistych różdżce, a także rzucanym zaklęciom. Nie ma silniejszego materiału pod płomienną magię. +2 punkty do zaklęć zwykłych, zwiększa o 25% moc czarów ognistych.
  • Włókno z serca sfinksa - ten rdzeń sprawia, że różdżka służy wyłącznie w rękach swojego właściciela. Posiada bardzo duży zasób mocy magicznej, który doskonale współpracuje z każdym rodzajem magii. Na świecie sprzedano tylko trzy egzemplarze takich różdżek. +4 punkty do losowej statystyki magii, zwiększa skuteczność zaklęć.
  • Włókno z serca widłowęża - często niedoceniany materiał na różdżkę, z uwagi na fakt, że w rękach niesprawnych czarodziejów zdarzają się przypadki "zawieszenia" działania zaklęć. W rekach doświadczonej osoby staje się jednak potężną bronią. +4 punkty do losowej statystyki magii, większa celność rzucanych zaklęć.

- Długość -

Pamiętaj! 1 cal = 2,54 cm.
  • 7 cali (17,78 cm)
  • 8 cali (20,32 cm)
  • 9 cali (22,86 cm)
  • 10 cali (25,4 cm)
  • 11 cali (27,94 cm)
  • 12 cali (30,48 cm)
  • 13 cali (33,02 cm)
  • 14 cali (35,56 cm)
  • 15 cali (38,10 cm)
  • 16 cali (40,64 cm)
  • 17 cali (43,18 cm)

- Giętkość -

  • Bardzo giętka - drewno nasączone i tylko odrobinę lakierowane. Można ją dowolnie wyginać, ciężko ją złamać, a przy odrobine szczęścia można nawet spróbować zawiązać z niej supełek.
  • Giętka - drewno nie podlega nawilżeniu, a jedynie specjalnemu lakierowaniu. Wygina się na nie więcej niż 45', dlatego nalezy zachować odpowiednią ostrożność aby jej nie uszkodzić.
  • Sztywna - drewno podlega wyłącznie lakierowaniu oraz opalaniu na specjalnym piecu. Nie wygna się, aczkolwiek dopuszczalne są pewne lekkie odgięcia i drobne nachylenia. Łatwo ją złamać.
  • Bardzo sztywna - drewno podlega silnemu lakierowaniu. Różdżkę ta jest zazwyczaj bardzo wytrzymała i trudno ją złamać, ponieważ cały czas zachowuje się w pionie. Jak się jednak już ją uszkodzi to zwykle zostaje przełamana na pół.


 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Współpracujemy z:
Strefa Forumowych RPG

Bleach OtherWorld



Vampire Knight










SnM

















Image and video hosting by TinyPic









Dragon Ball New Generation Reborn



















Dragonst







Król Lew











Fairy Tail Path Magician











Vampire Kingdom











Silver Baner

Vampire Diaries



SnM: Naruto PBF









Toplisty








Stopka
Nie kradnij
zawartości forum!
Zapytaj o
pozwolenie jeśli
chcesz skorzystać. Forum przystosowane do przeglądarek
Mozilla Firefox i Google Chrome (odradzamy Explorera).

Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 9