► Trwa lekcja Zaklęć i Uroków!
► Rozpoczyna się lekcja Eliksirów.
► Rozpoczyna się Mugoloznawstwo.
Wyniki konkursu naukowego z ONMS!
► Zakaz wycieczek do Hogsmeade!
► Trwa event Kadra vs Uczniowie! Zawodników zapraszamy na boisko, a kibiców na trybuny!
► Poszukujemy nauczycieli Starożytnych Run, Zielarstwa, Wróżbiarstwa i Obrony przed Czarną Magią!
► Ważne! Reforma szkolnictwa wyższego!

Minęły dwa lata od Bitwy o Hogwart zakończonej pokonaniem Lorda Voldemorta. Na czele szkoły stanęła Minerwa McGonagall, a życie młodych adeptów magii wróciło do normalności. Nie oznacza to jednak, że nastały spokojne czasy. Obecny minister Kingsley Shacklebolt zmaga się z silną konkurencją. Wśród politycznych rywali są zarówno zwolennicy silnych rządów jak i ci, którym nie jest na rękę ponowne zrównanie w prawach czarodziejów czystokrwistych i tych którzy nie mogą się wykazać odpowiednim pochodzeniem. Środowisko śmierciożerców również pozostaje podzielone, a tytuł następcy Czarnego Pana wciąż pozostaje nieobsadzony. Czytaj więcej.
Październik 2000r.
Pełnia: 04-06.10 (09-12.06)
Deszczowa pogoda i silne wiatry wprowadzają ponurą, jesienną aurę. W dzień ok. 10'C, w nocy temperatura spada do ok. 6'C.
129
362
132
180


Poprzedni temat «» Następny temat
Przewodnik
Autor Wiadomość

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3940
Wiek: 29 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri, Carter (nieoswojony)
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 20g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Sob Lip 02, 2016 4:42 pm   Przewodnik
   <Multikonta: Jasmine Gingers


Przewodnik - jak zacząć grać?
PBF - gra tekstowa rozgrywana przez forum. Polega na wykreowaniu swojej postaci i prowadzeniu jej w magicznym świecie. To tak jak pisanie opowiadania, tylko w grupie. Tworząc bohatera nadajemy mu określony charaktery, wygląd, umiejętności, a następnie odgrywamy jego dzieje na płaszczyźnie fabularnej pisząc z innymi osobami w różnych tematach służących za lokacje. Pozwala to na rozwijanie wielu wątków zarówno obyczajowych, dramatycznych, komediowych jak również odbywanie przygód i rozwiązywanie tajemnic tego świata.

Co trzeba zrobić, żeby zacząć zabawę? Najpierw zarejestrować się jako swój login podając imię i nazwisko postaci, którą chcemy odgrywać. Wszelkie inne formy nicku są zakazane i aby zacząć grę konieczna będzie ich zmiana tak by login zawsze stanowił imię i nazwisko bohatera. Następnie trzeba przeczytać regulamin. Zakładając kartę postaci należy przemyśleć czy postać ma być uczniem Hogwartu czy nauczycielem w Hogwarcie czy dorosłym czarodziejem o dowolnym zawodzie. Każda z tych grup ma odmienny wzór karty postaci, więc warto zwrócić na to uwagę. Pisząc kartę postaci uzupełniamy kolejne pola w obowiązkowym formularzu starając się jak najlepiej oddać rysopis tworzonego bohatera. Należy również pamiętać, że konto postaci powinno posiadać swój avatar czyli zdjęcie, które będzie odzwierciedlało wygląd bohatera. Można skorzystać z wizerunków sławnych osób i nadać swojemu bohaterowi prezencję Angeliny Jolie czy Brada Pitta, pamiętając jednak by sprawdzić czy wizerunek ten nie jest już przez kogoś zajęty i dokonać rezerwacji wyglądu w przeznaczonym do tego temacie. Obowiązujące wymiary avataru to 200px szerokości i 320px wysokości. Wstawiamy go wchodząc w Profil i na samym dole mamy pole "Odnośnik do zewnętrznego obrazka", w którym wklejamy adres zdjęcia. Trzeba również uzupełnić pola profilu. Najważniejsze pola to: krew, różdżka i punkty statystyk. Powinny one być rozdane w taki sam sposób jak w karcie postaci. Po założeniu karty postaci, wstawieniu avataru oraz uzupełnieniu pól profilu, administracja sprawdzi czy wszystko zostało dobrze opisane i jeśli nie będzie żadnych elementów do poprawy to zaakceptuje kartę postaci. Akceptacja pozwala rozpocząć grę już w tematach fabularnych.

Mamy zaakceptowaną kartę postaci i teraz... jak dołączyć do gry? Można zacząć na wiele sposobów. Albo popytać na sb czy ktoś nie ma ochoty na wspólne pisanie albo dołączyć do osób już piszących (z grzeczności można zapytać się ich czy nie mają nic przeciwko) albo dać ogłoszenie w temacie z poszukiwaniami i czekać aż ochotnik sam się zgłosi albo też zwrócić się do Mistrza Gry (MG). Odpowiada on za organizowanie przygód i bardziej dynamicznych wątków. Trzeba pamiętać, że w czasie roku szkolnego uczniowie mogą pisać jedynie na terenie Hogwartu oraz Hogsmeade. I... to wszystko! Nie krępuj się pytać administracji jeśli czegoś nie wiesz, nie krępuj się pisać i tworzyć własne fabuły... bo po to tu jesteśmy, żeby się dobrze bawić!

Jak rozwijać postać?
Fabuła forum jest skonstruowana w ten sposób, że pozwala każdej postaci osiągnąć bardzo wiele. Odkrywanie tajnik czarnej magii, stworzenie własnej organizacji, objęcie przywództwa nad śmierciożercami czy przyćmienie swą sławą Harry'ego Pottera - wszystko to jest możliwe do zrealizowania. Co trzeba zatem zrobić aby bohater miał więcej możliwości i więcej doświadczenia? Przede wszystkim angażować się. Nie osiągniemy niczego jeśli sami nie wykażemy, że dążymy do określonego celu. Chcesz poznać sekrety najstraszliwszych czarów i zdobyć potęgę? Zacznij jej szukać - zdobywaj wiedzę o czarach ze źródeł bardziej i mniej legalnych, przeprowadzaj eksperymenty magiczne, zdobywaj posłuch u swoich przyszłych popleczników. Chcesz mieć pod kontrolą całe Ministerstwo? Zacznij od małych przekrętów, pnij się po szczeblach kariery, zdobywaj zaufanie w bardziej czy mniej uczciwy sposób, knuj intrygi, pozbywaj się konkurentów. Chcesz być znanym podróżnikiem i magizoologiem? Wyrusz w wyprawę, konfrontuj się z tymi groźniejszymi zwierzętami i tymi potulniejszymi, odkrywaj nowe gatunki i oswajaj te bardziej buntownicze osobniki. Możesz osiągnąć wiele, ale nic nie osiągnie się samo. Potrzeba w pierwszej kolejności Twojej chęci i zaangażowania.

Od czego zacząć? Od drobnych rzeczy. Od dwóch pojedynków nie staniesz się postrachem, na którego widok będą drżeć nawet najtwardsi przeciwnicy. Wszystko wymaga pracy, stopniowego posuwania bohatera na przód w drodze do osiągnięcia określonego celu.

Przeanalizujmy dwa przypadki:
1. Uczeń Slytherinu chce dołączyć do śmierciożerców, a w przyszłości nawet zostać kimś ważnym w tej grupie. Co powinien zrobić? Przede wszystkim nawiązać kontakt z jakimś dorosłym śmierciożercą i utrzymywać ten kontakt. Mile widziana będzie nauka czarnomagicznych zaklęć, odpowiednie przygotowanie do realizowania idei przyświecającej śmierciożercom. W następnej kolejności wykonywanie drobnych zadań na zlecenie, szpiegostwo, uzyskiwanie informacji, sabotaże. Tak działający uczeń staje się coraz bardziej potrzebny i ważny w środowisku śmierciożerców. Po ukończeniu szkoły może sam podejmie się jakiegoś zadania, wyjdzie z inicjatywą i dzięki temu ktoś kto na początku był raczej pionkiem, staje się jednym z głównych rozgrywających.
2. Postać chce dołączyć do Zakonu Feniksa. Co powinna zrobić? Przede wszystkim próbować tropić wszelkie działania śmierciożerców i ich współpracowników. Podsłuchiwać określone cele, szukać dowodów i haczyków na osoby podejrzane o współpracę. Mile widziane nawiązanie kontaktu z jednym z członków Zakonu i utrzymywanie tego kontaktu. Stopniowo podejmować coraz śmielsze działania czyli konfrontować się ze śmierciożercami, demaskować poszczególne jednostki, śledzić ich poczynania. W końcu taka postać zostanie doceniona przez Zakon Feniksa i zaproszona do udziału w tej organizacji.

Gdzie szukać środków, które mogą pomóc w rozwoju postaci? Dla niektórych podpowiedzią mogą być osiągnięcia, które umożliwiają stopniowe rozbudowywanie bohatera o nowe umiejętności poprzez zwiększanie puli punktów statystyk. Jeśli będą ogłaszane misje, nie wahaj się do niech zgłosić. Aktywność w takich wydarzeniach zawsze jest doceniana. Punktem zaczepnym mogą być także artykuły w Proroku Codziennym. Podawane są tam ważne wieści fabularne, z których możesz skorzystać. Przede wszystkim nie obawiaj się używać różdżki, miotły, magicznych wywarów. To podstawowe narzędzia, które mogą cie zaprowadzić do realizacji upragnionego celu. Różdżka to jak druga ręka dla czarodzieja. Ale najważniejszą rzeczą jest kontakt i współpraca z Mistrzem Gry. Nawet jeśli nie ma pewnych bohaterów, którzy mogliby pomóc ci rozwijać postać - nie ma kto cie uczyć zaklęć wyższego stopnia, nie ma kto być twoim pośrednikiem w kontaktach ze śmierciożercami, nie ma kto nadzorować twojego treningu szybowania na miotle, jest MG i jego rolą jest umożliwienie ci realizacji tych planów, a więc także odegranie pewnych brakujących elementów. Pamiętaj, że Mistrz Gry nie jest twoim wrogiem, który ma za zadanie jak najbardziej sponiewierać twojego bohatera. MG tworzy sytuacje, warunki i okoliczności budujące drogę rozwoju postaci. Dlatego nie wahaj się zwrócić do Mistrza Gry o sesję. Każda przygoda to kolejny krok do przodu. Nie ma nic od razu, nie ma też nic za darmo, ale jeśli tylko wykażesz się zaangażowaniem, to na pewno twój cel stanie się jak najbardziej osiągalny.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Na forum wykorzystano materiały z angielskiej i polskiej potterowskiej wikipedii, pottermore, innych źródeł oraz pomysły własne. Nie kradnij zawartości forum! Zapytaj o pozwolenie jeśli chcesz skorzystać. Hogwart Dream, 2010 - 2019.
Strefa Forumowych RPG

Bleach OtherWorld



Vampire Knight
















Dragon Ball New Generation Reborn









Fairy Tail Path Magician

over-undertale









Amaimon



Eclipse


















Agrest

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 9