Ważne! Rewolucja kociołkowa czyli nowy system Eliksirów i Zielarstwa!
► Poszukujemy śmierciożerców oraz aurorów!
► Ruszyły zapisy do Klubu Pojedynków!
► Trwa lekcja Zielarstwa!
► Rozpoczyna się lekcja Eliksirów!
► Trwa bal! Uczestników zapraszamy tutaj! Dostępna bilokacja. Szczegóły o zabawie.
Minęło półtora roku od pamiętnej Bitwy o Hogwart zakończonej pokonaniem Lorda Voldemorta. Wszystkie horkruksy zostały zniszczone, jednak za ogromną cenę życia wielu osób. Hogwart obrócił się niemal w ruinę, ale na szczęście udało się odbudować zamek, zaś od kiedy na czele szkoły stanęła Minerwa McGonagall życie młodych adeptów magii wróciło do normalności. Wciąż nie można jednak powiedzieć, że nastały spokojne czasy. Obecny minister Kingsley Shacklebolt zmaga się z silną konkurencją, która chce przejąć jego stanowisko. Wśród politycznych rywali są zarówno zwolennicy silnych rządów jak i ci, którym nie jest na rękę ponowne zrównanie w prawach czarodziejów czystokrwistych i tych którzy nie mogą się wykazać odpowiednim pochodzeniem. Środowisko śmierciożerców również pozostaje podzielone. Pozbawieni przywódcy zmuszeni są działać na własną rękę dążąc do odzyskania potęgi. Chociaż wśród nich nie brakuje ambitnych jednostek tytuł następcy Czarnego Pana wciąż pozostaje nieobsadzony.Czytaj więcej.

152
157
135
144

Maj 2000r.
Pełnia: 12-14.05 (14-18.11)
Coraz cieplejsze promienie słońca nie powinny nikogo zwieść. Wieczory wciąż chłodne, a aura deszczowa i nieprzewidywalna. W dzień ok. 14'C, w nocy ok. 8'C.



Poprzedni temat «» Następny temat
Zielarstwo
Autor Wiadomość

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3619
Wiek: 28 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri, Carter (nieoswojony)
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 100g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Śro Paź 03, 2018 2:38 am   Zielarstwo
   <Multikonta: Jasmine Gingers


Zielarstwo to dziedzina wiedzy o magicznych roślinach oraz grzybach. Punkty statystyki Zielarstwo określają minimalny próg umiejętności, które musi posiadać postać aby podjąć się poszukiwania bądź uprawy danej rośliny.

Poszukiwanie odbywa się na każdym terenie obfitym we florę (np. lasy, łąki, góry) i oznacza po prostu możliwość osobistego przetrząsania danego otoczenia w celu znalezienia określonych roślin. W przypadku roślin niemagicznych odbywa się bez kontroli MG, a więc każde takie poszukiwanie kończy się sukcesem. W przypadku roślin magicznych poszukiwanie odbywa się z udziałem Mistrza Gry, a szanse powodzenia są równe dwukrotności wartości statystyki Zielarstwo (postać, która ma 20 punktów Zielarstwa ma zatem 40% szans zakończenia swoich poszukiwań z sukcesem). Równie ważne jest umiejętne i barwne opisanie etapu poszukiwań. Mniejsza wartość punktów niż minimalnie wymagana oznacza nieumiejętność znalezienia roślin danego rodzaju. W takim wypadku bohater bądź musi zakupić daną roślinę (jeśli jest to możliwe) bądź poprosić o jej znalezienie inną postać.

Uprawa oznacza umiejętność wyhodowania rośliny danego rodzaju. W przypadku roślin niemagicznych odbywa się bez kontroli MG, a więc każda taka próba wyhodowania kończy się sukcesem. W przypadku roślin magicznych uprawa odbywa się z udziałem Mistrza Gry, a szanse powodzenia są równe wartości statystyki Zielarstwo. Równie ważne jest umiejętne opisanie pielęgnacji rośliny. Mniejsza wartość punktów niż minimalnie wymagana oznacza nieumiejętność uprawy roślin danego rodzaju. W takim wypadku bohater bądź musi zakupić daną roślinę (jeśli jest to możliwe) bądź poprosić o jej znalezienie czy wyhodowanie inną postać.

Gratyfikacją dla uczniów uczęszczających na lekcje Zielarstwa jest podniesienie szansy powodzenia znalezienia i uprawy roślin danego typu o 2% za każde aktywne uczestnictwo w lekcjach. O zdobytej tak podwyższonej szansie powodzenia informujemy w aktach postaci (w polu Inne). Przykładowo: Kasia była obecna na dwóch lekcjach Zielarstwa, na których omawiano kolejno Dyptam oraz Fruwokwiat. Kasia dzięki temu podniosła swoją szansę powodzenia w poszukiwaniach i uprawie roślin magicznych I stopnia o 4%.

Część z dostępnych na forum roślin można zakupić w Aptece Slug&Jiggers.


 
     

Vanessa Harvin
Prof. Transmutacji | Op. Gryffindoru
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3619
Wiek: 28 lat
Krew: czysta
Pupil: sowa - Cheri, Carter (nieoswojony)
Różdżka: pióro Graniana, 12 cali, cis, mało elastyczna
Ekwipunek: różdżka
Sakiewka: 100g
Poziom życia: 100%
Eliksiry: 10
Zielarstwo: 10
Transmutacja: 55
Z. zwykłe: 20
Z. ofensywne: 25
Z. defensywne: 20
Miotlarstwo: 10
Wysłany: Śro Paź 03, 2018 2:41 am   
   <Multikonta: Jasmine Gingers


- Rośliny niemagiczne -
Wymagane minimum 10 punktów Zielarstwa do znalezienia.
Wymagane minimum 15 punktów Zielarstwa do uprawy.

Aloes, Asfodelus, Blekot, Bulwy cebulicy, Chrzan, Ciemiernik, Cykuta, Granat*, Imbir, Jagody/liście z jemioły, Kalina koralowa, Kolce róży, Konyza Kanadyjska, Korzeń tojadu, Korzonki stokrotki, Krwawnik kichawiec, Krwiowiec, Lawenda, Lewizja, Lubczyk ogrodowy, Łopian, Melisa, Miesięcznik, Miód, Mięta, Mięta pieprzowa, Mlecz, Muchomor, Nalewka z pięciornika kurze ziele*, Nalewka z piołunu*, Nalewka z tymianku*, Olejek różany*, Paproć, Piołun, Pokrzywa, Przywrotnik, Rdest ptasi, Rozmaryn, Ruta zwyczajna, Składnik standardowy, Stokrotka, Suszone figi*, Szalej jadowity, Szałwia, Tasznik, Waleriana, Warzucha, Wazelina*, Woda miodowa, Ślaz, Tojad, Zielony szlam.
* tylko do kupienia.

- Rośliny magiczne I -
Wymagane minimum 20 punktów Zielarstwa do poszukiwań.
Wymagane minimum 30 punktów Zielarstwa do uprawy.

Boom Jagody – owoc stosowany w produkcji eliksirów. Jedzenie tych jagód może powodować niewielkie i nieszkodliwe eksplozje w żołądku.

Dyptam — roślina z rodziny rutowatych; potężne źródło lecznicze i regeneracyjne. Dyptam występuje od południowej Europy po Syberię, a także na północnych rejonach Chin. Z dyptamu pobiera się esencję, która służy do gojenia ran. Sama roślina może też być spożywana na surowo i leczyć zarówno płytkie, jak i nieco głębsze rany. Dyptam użyty w mieszaninie ze srebrem może wyleczyć ugryzienie wilkołaka. Zapobiega wówczas wykrwawieniu się ofiary z powodu głębokiego ukąszenia, ale nie jest w stanie wyleczyć wilkołaka z nabytej likantropii.

Fasolka Sopophorusa — owoc rośliny Sopophorusa. Wyglądała jak pomarszczona perłowo-biała fasola przypominająca przerośnięte jagody jemioły.

Figa abisyńska — magiczna roślina, której najlepsze okazy można znaleźć w Abisynii. Roślina liściasta, która zrzuca liście jesienią, aby przezimować bezlistnie. Dzięki jej agresywnie rosnącym korzeniom, może przetrwać nawet w ciężkich zimowych warunkach. Liście mają właściwości lecznicze. Gdy skórki owoców produkują fioletowy płyn, można go zebrać. Płyn ten jest wykorzystywany przy sporządzaniu eliksirów. Tylko do kupienia.

Fruwokwiat — magiczna roślina ozdobna o długich, kołyszących się wąsach. Fruwokwiat ma cechy i wygląd podobny do diabelskich sideł, ale w przeciwieństwie do nich, jest w zupełności niegroźny i bezpieczny.

Gryzące cebule — magiczna roślina przypominająca z wyglądu zwykłą cebulę z zielonymi liśćmi i pomarańczowym podłużnym korzeniem. Ma bardzo gryzący zapach.

Moondew — roślina kwiatowa używana w produkcji eliksirów.

Plangentinka — magiczna roślina przydatna do produkcji eliksirów.

Pykostrąk — magiczna roślina, która posiada różowe strąki oraz błyszczące fasolki. Trolle zdają się być na nią uczulone.

Samosterowalne śliwki — pomarańczowe owoce przypominające rzodkiewki.

Skacząca cebulka — magiczna roślina, niepowstrzymana skacze dookoła. Główna łodyga rośliny to fioletowa cebulka, u góry której wystają zielone liście. Niedojrzałe skaczące cebulki są wystarczająco małe, aby je utrzymać, jednak dojrzałe mogą osiągnąć rozmiar drzwi. Skacząca cebulka może być agresywna, jeśli poczuje się zagrożona, podskakuje wtedy w kierunku potencjalnego napastnika i próbuje go uderzyć.

Skaczący muchomor — magiczna odmiana znanego grzyba, charakteryzująca się swoją zdolnością skakania.

Skrzeloziele — magiczna roślina o bardzo odtrącającym wyglądzie, występująca w Morzu Śródziemnym. Przypomina zwitek oślizgłych, szczurzych ogonów barwy szarozielonej. Zaliczana jest do roślin wodnych. Całkowite jej spożycie daje możliwość bezstresowego przebywania pod wodą przez określony czas (60 minut). Konsument pod wpływem spożytej rośliny zmienia swój wygląd, a sama przemiana, chociaż trwa krótko, jest nieprzyjemna i bolesna. Po chwili człowiek posiada za uszami skrzela, między palcami u rąk i stóp widoczne są błony, a barwa ciała zmienia się lekko na kolor zielony. Tylko do kupienia.

Tykwobulwa — magiczna roślina podobna do wielkiej, zielonej cebuli.

Zębaty bodziszek — magiczna roślina, posiadająca ostre zęby, które używane są jako składnik eliksirów oraz czarodziejski artykuł spożywczy.

- Rośliny magiczne II -
Wymagane minimum 30 punktów Zielarstwa do poszukiwań.
Wymagane minimum 40 punktów Zielarstwa do uprawy.

Czyrakobulwa — roślina przypominająca wielkie, czarne ślimaki wyłażące pionowo z ziemi. Każda wije się lekko i pokryta jest dużymi, błyszczącymi bąblami pełnymi żółtawego płynu, pachnącego naftą i przypominającego ropę. Na skutek nieuważnego stosowania może powodować powstawanie bąbli, ale używana poprawnie leczy trądzik.

Jadowita Tentakula — czerwona i jadowita roślina-gigant z kłami oraz licznymi liśćmi. Jej silnie trujące pędy poruszają się, próbując złapać ofiarę. Jad z jej kolców może nawet prowadzić do śmierci. Okazjonalnie, poza gryzieniem, niektóre formy mogą strzelać spiczastymi, zarodkowymi kulami do celu. Jadowite tentakule żywią się chropiankami, ale wypluwają ich pancerze, jeśli je posiadają.

Kłaposkrzeczki — magiczna roślina zdolna poruszać się i hałasować. Ma zdolność odczuwania zarówno bólu, jak i przyjemności.

Mandragora — roślina lecznicza. Z dojrzałej Mandragory można uwarzyć eliksir, który ożywia spetryfikowanych. Bulwa przypomina kształtem noworodka – posiada usta, oczy i nos, a jej podłużne liście przypominają włosy. Mandragora jest już dojrzała, gdy zaczyna poruszać się w swojej doniczce. Krzyk dojrzałej rośliny jest zabójczy dla ludzi, sadzonki zaś mogą jedynie ogłuszyć na kilkanaście godzin. Silny środek pobudzający.

Ogniste nasiona — nasiona zebrane z ognistego krzewu. Znalazły one wykorzystanie w produkcji niektórych eliksirów. Muszą być schłodzone aby w ogóle je zebrać.

Rechotek — magiczna roślina, z której pozyskiwany jest wyciąg, będący składnikiem magicznych alkoholi zwanych gigglewater. Wyciąg ma prawdopodobnie własności euforyczne, dlatego czarodzieje pijący alkohole, które go zawierają, w sposób niekontrolowany chichoczą lub parskają śmiechem.

Samoużyźniające się krzewy — roślina, która żywi się mięsem. Jak mówi sama nazwa – posiada zdolność wytwarzania własnego nawozu. Krzew ten wymaga regularnego podlewania i dużo świeżego mięsa do jedzenia. Nie zaleca się umieszczania więcej niż trzech krzewów obok siebie, ponieważ najprawdopodobniej zabiją się nawzajem. Samoużyźniające się krzewy nie są roślinami łatwymi do znalezienia, dlatego że rosną w tylnej części jaskiń. Oznacza to, że wybierając miejsce do postawienia krzewu, należy znaleźć wilgotną i ciemną lokalizację. Nie lubią innych roślin, dlatego wskazane jest, aby rosło w pojedynkę.

Szalej jadowity — potoczna nazwa Cicuta virosa, silnie trującej rośliny, używanej jako składnika wielu eliksirów.

Trzepotka — roślina, która drży i trzęsie się. Zakwita raz na sto lat, a jej kwiaty wytwarzają zapach, który przyciąga nieostrożnych.

- Rośliny dzikie -
Rośliny spotykane dziko, nieuprawne.

Diabelskie sidła — bylina, która oplata się wokół potencjalnej ofiary, co może doprowadzić nawet do jej śmierci. Wykorzystuje swoje liczne macki do zgniatania wszystkiego, co stoi jej na drodze. Ma zmysł dotyku, co sprawia, że gdy tylko ktoś lub coś jej dotknie, zaczyna oplatać się wokół ofiary. Może poprawnie wykonywać funkcje życiowe tylko wtedy gdy znajduje się w ciemnym i wilgotnym otoczeniu. Niezawodnym sposobem uniknięcia śmierci jest więc odebranie jej tych rzeczy czyli najlepiej rozpalenie ognia lub światła.

Lewitujące drzewa — drzewa, które mogą unosić się w powietrzu.

Mimbulus mimbletonia — rzadka roślina wyglądem przypominająca karłowaty kaktus, który jest szary i zamiast kolców ma bąble. Gdy ktoś np. ukłuje ją igłą, wypluwa ona cuchnący odorosok o ciemnozielonej barwie i konsystencji błota.

Moly — magiczna roślina o potężnych właściwościach, używana przede wszystkim w celu neutralizowania skutków zaklęć. Łatwo ją rozpoznać po czarnych łodygach i niebieskich bądź białych liściach, w zależności od grupy rośliny.

Raptuśnik — inaczej zwany drzewem Hyena. Nigdy nie powinno się jeść liści tego drzewa, ponieważ może to wywołać niekontrolowany śmiech. Antidotum na to schorzenie jest melancholia, produkowana przez trzminorka.

Wiggen — magiczna jarzębina. Osoba dotykająca drzewa Wiggen jest zabezpieczona przed atakami magicznych stworzeń. Kora drzewa Wiggen - tylko do kupienia.

Wnykopieńki — sękate pieńki, które na pozór wyglądają jak zwykłe kawałki drewna, jednak gdy się do nich zbliżymy natychmiast ożywają. Ze szczytu pnia wyskakują długie, kolczaste pędy, które przypominają gałązki jeżyn i wymachują wściekle w stronę osoby, która jest najbliżej. Gdy ściśnie się pędy, to w plątaninie wijących się gałązek otworzy się dziura, w której są pulsujące, zielone bulwy czyli strączki. Gdy do dziury włoży się rękę, ta zaciska się wokół niej. Wydobycie strączka z wnykopieńki jest trudnym i mozolnym zajęciem.



 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Nie kradnij zawartości forum! Zapytaj o pozwolenie jeśli chcesz skorzystać. Forum przystosowane do przeglądarek Mozilla Firefox i Google Chrome (odradzamy Explorera).
Strona wygenerowana w 1,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10